Хм, това изглежда познато.
Вероятно си мислите за Citroen e-C4, семейния хечбек на Citroen с пет врати с висока стойка по същия модел. Едва когато поставите двата един до друг, разликите се разкриват, като допълнителната буква на значката означава малко по-различната задна част на e-C4 X.
Citroen предлага e-C4 X като „фастбек“ – четете седан – но такъв, който, подобно на e-C4 (с който споделя същата CMP платформа и междуосие), има клиренс, практичност и здрав стил (обърнете внимание на черна облицовка) на SUV.
Предният и страничният профил са до голяма степен идентични с e-C4, като единствените реални отличителни черти (като изключим формата на багажника) са задните извити LED светлини и движението на капака на багажника, което допринася за коефициент на съпротивление от 0,29.
Едва ли трансформиращ. „E“ означава, че е електрически, нали?
На място, Шерлок. Citroen е шумен и горд с факта, че e-C4 е първият чисто електрически автомобил на марката, пуснат в Обединеното кралство. Предлага се само с едно задвижване, електродвигател със 100kW (134bhp), съчетан с батериен пакет от 50kWh за пробег до 357 километра.
Намерете си устройство за бързо зареждане от 100kW и зареждането от 0-80 процента отнема 30 минути. Пълното зареждане от 7kW wallbox отнема приблизително 7,5 часа.
Какво е USP при Citroen e-C4 X?
Комфортът е ключовата дума тук. Това е, което отличава Citroens в наши дни и e-C4 X не е изключение. Няма нищо, което да го разстройва, с дупки и неравности, изгладени спокойно и без усилие.
Открийте темата: Усъвършенстваните комфортни седалки имат допълнителен 15-милиметров слой специална мемори пяна за по-добра опора за задните ви бузи, а настройката на усъвършенстваното комфортно окачване съчетава две хидравлични възглавници към амортисьорите и пружините вместо механични ограничители. Целта е по-меко возене, разбира се.
Всичко работи доста добре: бихте могли удобно да пътувате километри в това нещо, докато пикочният ви мехур се раздава много преди началото на спазмите. Това, разбира се, ако не сте изчерпали обхвата предварително: пълно зареждане ни показа 205 мили, докато ние получихме средно 4,0 mi/kWh за двупосочно пътуване от 70 мили.
Citroen e-C4 X съчетава ли комфорт със скорост?
Не наистина, не. Citroen ускорява от 0 до 62 мили в час за спокойни 9,5 секунди (и дори това е в режим Sport) до максимална скорост от 93 мили в час. Защо Citroen се занимава със спортен режим, не е ясно: може да го използвате от време на време, но в 99 процента от времето или просто ще го оставите в нормален, или ще превключите на еко, когато трябва да спестите малко пробег.
Това е мястото, където e-C4 X е най-щастлив, защото неговото леко кормилно управление, плавно ускорение, леко гъбести спирачки и плаващо возене не ни насърчават да го карате с ентусиазъм. И това е добре: това е кола, създадена за премахване на стреса от ежедневието, с добре изолирана кабина и минимален шум от пътя/вятъра, добавящи към усещането за хармония. Жалко, че няма лопатки за регулиране на регенерацията, но все пак.
Можеш ли да залюлееш котка вътре?
Надяваме се, че говорите метафорично. Но да, при дължина от 4,6 метра няма недостиг на място за краката отпред или отзад, докато седалките са наклонени на 27 градуса по-назад в X в сравнение с e-C4, за да се увеличи максимално пространството за главата. Не че бихте забелязали.
Отзад получавате 510-литров багажник (e-C4 е 310-литров) и има допълнително място за съхранение под пода за съхранение на мръсни кабели за зареждане. Въпреки че подът е от една част, стигането до кабелите е трудно, ако сте прибрали нещо тежко там.
Моделите с топ спецификации също получават люк за ски за лесен достъп до задната част и за товарене на по-дълги предмети. Има допълнителни 33 литра пространство в отделението в цялата кабина за съхранение на произволни битове и леко измислена прибираща се поставка за таблет, вградена директно в арматурното табло. Ниша.
А, да, каква е технологията?
e-C4 X получава най-новия информационно-развлекателен интерфейс на Citroen, MyCitroen Drive Plus, допълнен с 10-инчов централен широк екран с висока разделителна способност. Въпреки че със сигурност изглежда частта, самата операционна система е разочароваща за използване. Въпреки че поне използва напълно екрана, за разлика от e-C4, при който температурите на климатичния контрол се показват постоянно отстрани. Въпреки че ни казаха, че това е променено и на по-малката кола. уф.
Говорейки за това, под екрана Citroen приятно е запазил панела за управление на климатика, пълен със специални бутони и копчета за климатика и отопляеми седалки, докато получавате и физически бутони на волана.
Въпреки това, 5,5-инчовото арматурно табло изглежда доста базово със своя цифров скоростомер и дизайн само с един режим, но head-up дисплеят (стандартен за моделите със средни спецификации нагоре) е толкова добър, колкото всички, които сме пробвали. Тук си струва да споменем, че получавате и до четири USB гнезда (плюс безжично зарядно устройство, ако е опция) – два в долната централна конзола и два в задната централна конзола за пътниците на задната седалка. Щастливи дни.
Колко струва?
Цените започват от 71 000 лв. за началното ниво на оборудване Sense, 75 000 лв. за средната спецификация Shine и 76 500 лв. за топ оборудването Shine Plus – което поне в базовата спецификация е подобно на обикновения e -C4. На месец очаквате около 700 лв. за четиригодишен лизинг, позволяващ 10 000 км. на година, чрез собствената финансова схема на Citroen. Виж другите Новини за Citroen
Стандартно моделите Sense получават 18-инчови джанти, достъп и стартиране без ключ, както и 10-инчов сензорен екран, оборудван с безжични Apple CarPlay и Android Auto. Shine trim добавя head-up дисплей, камера за заден ход, автоматични интелигентни фарове, отопляем волан и подобрена технология за безопасност. И накрая, акцентите в Shine Plus включват отопляеми седалки от алкантара, заден централен сгъваем подлакътник с държачи за чаши, изключително важния люк за ски и адаптивен круиз контрол.
Трябва ли да си купя Citroen e-C4 X?
Citroen e-C4 X е лесен за управление, удобен, тих и по отношение на външния вид предлага нещо малко по-различно от своите конкуренти. Група, която включва модели като MG4 с подобен размер и (сега древен) Nissan Leaf, плюс свързани малки кросоувъри в рамките на Stellantis като Peugeot e-2008 и Vauxhall Mokka Electric. Същата платформа и задвижване, не забравяйте.
Citroen заслужава признание за това, че началната цена е идентична с X-less e-C4, въпреки че все още не е най-евтината опция в нито един от сегментите, в които се намира. Нито предлага най-голям диапазон. И все пак, ако сте съгласни с външния вид и просто искате да се чувствате комфортно преди всичко, можете лесно да направите това в сравнение с другия CMP фураж на Stellantis.