Някои казват, че тази кола е провал и ще се преобърнете и ще умрете при първия порив на вятъра. Други казват, че това е всичко, от което се нуждаете. Всичко, което знаем е, че Dacia Spring е най-евтиният електрически автомобил на пазара в момента.
Произведено в Китай. С румънско име. За Европа. Това е така, защото Dacia Spring всъщност е адаптация на Renault Kwid, микроавтомобил, произведен от Renault за китайския пазар. Първоначално класически кей автомобил, Renault Kwid получи и електрическа версия и това накара ръководителите на Renault в Европа да се замислят. Те погледнаха електрическия Kwid и казаха „хм, ако двама души се целунат, технически заедно те създават огромна храносмилателна тръба“. Чакай, не това. Те изглеждаха като Христофор Колумб, когато откри Америка и каза „Ето, това са много гърди“. Чакай, не и това. Те погледнаха електрическия Kwid и казаха: „О, наистина? Нека го донесем.
Големият проблем обаче беше, че Dacia Spring имаше няколко предизвикателства при навлизането си на европейския пазар. Първият беше, че Renault настояваше да продава Dacia Spring като автомобил, а не като микроавтомобил, какъвто би трябвало да бъде. Както и да е, това не е непременно микро автомобил, колкото е кей автомобил, но принципът е същият. Но не, хората от Renault искаха да го продадат като пълноценна кола, най-вероятно за да се класира за различните стимули за EV, поддържани от губмент.
И тук стигаме до първия голям проблем. Една електрическа кола в момента струва 60-70 000 лева за производство, а Renault се е заела да направи Spring под 40 000 лева, за да разчупи шаблона и да бъде безспорен лидер на пазара, което е. Просто една електрическа кола за 40 000 лева е избутана на ръба на продаваемостта и ще говорим за това по-късно. Но ето ги, някак си успяха и пуснаха на пазара електрическата кола за 40 000 лева.

Двигателите в Dacia Spring
- Електрически с 45 конски сили – Пробегът в града се твърди, че е 250 км, но по-реалистично ще получите 150 км през лятото и 100 км през зимата, когато батерията е все още нова. Колкото по-стар става, толкова по-малко заряд има и впоследствие по-малък обхват. Все пак това е градска кола и теоретично пробег от 100 км трябва да ви стигне поне 3-4 дни. Не е като да работите с такси през пролетта. И ако го направите, в града има много станции за зареждане. Няма да говоря за представянето, защото това не е целта на пролетта.
Dacia Spring проблеми
- Ще започна веднага с големия, който е известната оценка за безопасност от 1 звезда на NCAP. И това е така, защото направиха този компромис и популяризираха Spring като пълноценна кола, а не като микро кола. Освен това инженерите на Renault, в своята огромна интелигентност, тестваха Spring по стандартите за 2017 г., където получиха 4 звезди, толкова добри, колкото Sandero от второ поколение. Аз обаче не бих избягал от това, тъй като Лиз Тръс бяга от отговорности, а клубните хора стоят далеч от тениските. Като се има предвид, че е проектиран само като градска кола, шансовете за фатален удар са по-малки от шансовете тя да ми пише. Тя знае за кого говоря. Или не. Вероятно не.
- Всички модели се доставят стандартно с ръчен контрол на климата, който се управлява от кранове за мивка и няма автоматична опция, тъй като автоматичният контрол на климата би изразходвал твърде много енергия, би било все едно император Палпатин да се храни със Силата. Или аз, хранещ се от Острова на изкушението.
- Много хора се отказаха от опцията за бързо зареждане от 250 евро и сега съжаляват за този избор по същия начин, по който аз съжалявам, че написах това нещо или започнах този проект изобщо. Бъдете по-умни от тях и купете бързото зарядно, има огромна разлика.
- Трудно ми е да повярвам, че пролетта може да побере 4 възрастни, но ми се вярва, ако говорим за 2 възрастни и 2 деца.
- Това е кола „Произведена в Китай“, така че не очаквайте страхотно качество на интериора. Някое копче пада, оставаш с дръжка на врата в ръката си, такива неща. Но от друга страна, това е EV от 40 000 лева и не можете да поддържате цената толкова ниска, без да срязвате ъглите. Съвсем буквално.

В заключение Dacia Spring цена
Всички тези минуси обаче допринесоха за най-големия плюс – електрическата кола Dacia Spring цена за 40 000 лева. Нещо като Captain Planet, но наобратно. Добавяте 5 лоши елемента, за да получите един добър. Разбира се, има по-евтини алтернативи като Renault Twizzy или Citroen AMI, но технически това не са автомобили. Вместо това пружината има 4 врати, багажник и дори има прозорци. И затова се продава толкова добре, защото е електрическа кола на цена от 40 000 лева. И ако вземете предвид стимулите за покупка на електромобил, можете да си купите чисто нов електрически автомобил само за 20 000 лв. Разбира се, няма да е EQS в този ценови диапазон, но е електрическа кола за 20 000 лв. Подобно на мотото ми в живота.
Кои двигатели препоръчвате? Чудя се.