Ford Pro представи следващото поколение от серията Transit Courier, което ще бъде пуснато на пазара тази година. За първи път ще има и изцяло електрически вариант на този компактен ван с E-Transit Courier. То обаче няма да последва до края на 2024 г.

След E-Transit и E-Transit Custom, новият E-Transit Courier е третото изцяло електрическо търговско превозно средство от семейството модели Ford Pro Transit. Той ще има мощност от 100 kW и максимален полезен товар до 700 килограма. Електрическият ван може да тегли ремаркета с общо тегло до 750 килограма. Ford вече разкри толкова много за предстоящата електрическа версия на премиерата на модела с двигател с вътрешно горене.

Производителят все още не е дал информация за капацитета на батерията, а гамата и цените ще бъдат обявени по-късно. От друга страна, вече има информация за мощността на зареждане: от страна на AC батерията може да се зарежда с до 11 kW, а процесът на зареждане от десет до 100 процента се очаква да отнеме 5,7 часа. Дори ако мощността на зареждане падне под 11 kW в диапазона между 90 и 100 процента, батерията в E-Transit Courier трябва да е малко по-голяма от 50 kWh – вероятно в диапазона от 55 kWh. Мощността на зареждане с постоянен ток е до 100 kW, така че стандартният процес на зареждане от десет до 80 процента трябва да отнеме по-малко от 35 минути. Ford (все още) не споменава функция за двупосочно зареждане или допълнителни контакти в отделението за зареждане, както при големия E-Transit.

Едно нещо е ясно: със 100 kW мощност, E-Transit Courier е наравно с конкуренцията (която вече е налична днес). Безбройните модели Stellantis, включително разклоненията на партньора Toyota, също имат мощност от 100 kW, докато триото Renault Kangoo Rapid, Mercedes eCitan и Nissan Townstar EV имат мощност от 90 kW. Батериите на гореспоменатите конкурентни модели са между 45 и 50 kWh, което позволява (теоретичен) WLTP пробег от приблизително 280 до 300 километра.

Ford E-Transit

Ford Pro подчертава, че това е „напълно новоразработено тяло“. Основната платформа не се споменава; предшественикът все още споделяше голяма част от технологията с Ford Fiesta или Ford B-Max. Новият модел, от друга страна, е разработен за „значително подобрени транспортни характеристики“. Товарният обем например ще се увеличи от 2,3 на 2,9 кубически метра (+25 на сто). По-важното е, че тъй като дължината на товарното отделение се увеличава с 18 сантиметра до 1,8 метра, а товарната ширина между арките на задните колела се увеличава от 1,01 на 1,22 метра благодарение на ново проектирано задно окачване, транспортирането на два европалета става възможно. Предшественикът можеше да зареди само един палет.

Ford Courier

В комбинация с новия товарен отвор в преградната стена и сгъваемата пътническа седалка, тя може да бъде допълнително увеличена, така че вече могат да се товарят и дъски или тръби с дължина до 2,6 метра. И: въпреки че E-Transit Courier е базиран на превозно средство с двигател с вътрешно горене, подобно на гореспоменатите конкурентни модели, за разлика от тях, той получава неприятности. Предното отделение за съхранение под капака на E-Transit Courier побира 44 литра и е подходящо за кабели за зареждане, комплект за първа помощ или подобни прибори.

По отношение на размерите новото поколение Transit Courier трябва да има външна дължина от 4,34 метра. Производителят определя диаметъра на завой на 10,7 метра. В допълнение, новото поколение ще бъде по-дигитално: скоростомерът ще бъде заменен от дванадесет-инчов инструментален панел „Digiboard“, със също дванадесет-инчов сензорен екран за информация и развлечения в центъра. Безжичното свързване на смартфон чрез Android Auto и Apple CarPlay е стандартно, а собствената сателитна навигация SYNC4 на Ford се предлага чрез абонамент. Ford оборудва всеки E-Transit Courier с модема FordPass Connect като стандарт. При поискване това позволява няколко цифрови услуги от екосистемата Ford Pro, като например специална телематична услуга за управление на автопарк.

Ford ще предлага E-Transit Courier изключително като двуместен панелен ван в нива на оборудване „Trend“ и „Limited“. Комби версията с триместна задна седалка ще се предлага само с двигатели с вътрешно горене. Производството на новия E-Transit Courier е планирано да започне през есента на 2024 г. в завода в Крайова, Румъния.

E-Transit Courier издига своя сегмент нагоре с безкомпромисна производителност на EV, по-висок товарен капацитет и напълно свързана поддръжка, включително решения за зареждане от край до край, Ford Pro E‑Telematics и FORDLiive, увеличаващ времето за работа,“ каза Ханс Шеп, генерален мениджър , Ford Pro, Европа. „Дългогодишното пазарно лидерство на Ford Pro ни дава ненадмината представа за нуждите на клиентите и означава, че можем да им помогнем да получат голяма производителност от своите компактни ванове с повече свързаност и възможности от всякога.“