Вижте напълно електрическото двумоторно чудовище на Южна Корея, способно на луди дрифтове

Има много глупави етикети, предизвикващи страх, прикрепени към първата изцяло електрическа машина на Hyundai N, но сериозността, с която са разгърнати, ще накара мозъка ви да се разтопи.

Добре дошли на официалното разкриване на Hyundai Ioniq 5 N. Автомобил, който от една страна е важен електрически крайъгълен камък за подразделението за представяне на южнокорейския гигант, а от друга страна е хотхеч кросоувър с наклонена черта, който включва нещо, наречено “ N Grin Boost’.

Глупаво, нали? И все пак N Grin Boost отприщва много сериозно увеличение на мощността от „стандартните“ 600 к.с. на 5 N до 641 к.с. за 10 секунди, постигнато чрез чифт електрически мотори, способни да се въртят до 21 000 об/мин и двустепенен инвертор с по-добра енергийна ефективност.

След това се споменава, че един от ключовите параметри на Ioniq 5 N са неговите възможности за „Corner Rascal“. И все пак тази леко смущаваща фраза капсулира инженерство от ниво на Световния рали шампионат (Hyundai спечели две титли на WRC и има 25 победи от 2014 г., FYI), което започва от нулата. Буквално: интегрираните задвижващи оси са „вдъхновени от WRC“, за да се справят по-добре с повече въртящ момент на електродвигателя.

Тялото, прикрепено към електрическата платформа E-GMP, разполага с 42 допълнителни точки за заваряване в сравнение с обикновения Ioniq 5, включвайки 2,1 метра допълнително лепило. И двата монтажа на батерията и двигателя са подсилени. Подрамките също имат по-добра странична твърдост. Дори кормилната колона е била на протеинови шейкове, със специална карта, обещаваща по-добра комуникация и обратна връзка.

Има интелигентен софтуер в [пъшкащия] „N педал“, който се насочва за същото усещане като колата i20N WRC за по-добро завиване и чувствителност на газта. Наред с тази функция, която по-добре използва забавящите сили за „агресивно прехвърляне на тежестта“ и „по-остро влизане в завой“, и заедно с 11-степенното разпределение на въртящия момент и e-LSD, съществува „N Drift Optimizer“ (позволяващ фин контрол върху ъгъла на плъзгане ) с „Torque Kick Drift“. Вече знаете за това: по същество това е глупава, но изключително забавна функция за дрифт, която симулира истински ритници на съединителя за незабавно настрани.

Трябва също да се зарежда сравнително мигновено. Трудно е да се каже, че е сериозен в кола, която носи парти шапка, но Hyundai смята, че батерията от 84kWh – сама по себе си разполагаща с по-добро управление на топлината и обхваната в система с независими радиатори за по-голяма устойчивост на натискане – може да се зарежда бързо до 350kW. Наистина ще се зареди от 10-80 процента за 18 минути.

Освен това ще ускорява от 0-62 мили в час за 3,4 секунди с активиран N Grin Boost и максимална скорост от 162 мили в час. Връщането му обратно в покой се дължи на масивните спирачки – 400 м/четирикорпусни апарати отпред, 360 мм/еднобутални апарати отзад. Hyundai смята, че ще издърпа 0,6G, когато ги ударите достатъчно силно.

Което ще бъде полезно за пистата, тъй като друг аспект на арсеналът на 5 N е неговата „способност за състезателна писта“. Има електронно окачване, което контролира адаптивните амортисьори, и набор от режими, включително Grin Boost, Normal/Eco/Sport, Launch Control и „N Race“, който сам по себе си включва още повече режими в зависимост от избраната от вас стратегия за състезание (Sprint/Endurance).

Много кола, нали? Като „автомобил“, последната част от раздвоената личност на 5 N включва ежедневието – това на много бърз, много свързан и приятен ежедневен двигател. Има режим, който симулира поведението на DCT скоростна кутия, плюс възможност за промяна на звука, издаван от 5 N: или обикновен 2,0-литров турбо, нещо подобно на концепцията RN22e, или истински двумоторен изтребител. Изтребители през целия ден, моля.

В края на краищата Ioniq 5 вече изглежда като The Future и тази гореща версия прилага традиционните естетически белези на N: по-агресивното лице с активни въздушни клапи, синята боя, допълнителните дифузори, спойлер и по-големи колела. Това също е подходящ спортен интериор, пълен със седалки-кофа, подложки за колене и опора за пищяла (странично, запомнете), много използване на устойчиви материали и, разбира се, поставки за чаши и USB-C свързаност.

Защото от една страна, това е разумна, насочена към бъдещето кола, която иска да промени не само бъдещите Hyundais, но и начина, по който мислим за електрическите характеристики. „Ключовите разработки около това превозно средство допълнително ще засилят конкурентоспособността на всички модели на Hyundai в бъдеще“, обяснява шефът на Hyundai Jaehoon Chang. „Ето защо марката N съществува.“

И от друга страна, бъдете ревностен EV, предизвикващ смях. „Ioniq 5 N е разработен, за да изведе удоволствието от шофирането на ново ниво чрез използване на най-новите налични технологии“, каза шефът на N Тил Вартенберг.