Hyundai Motor Group представи инвестиционни планове да стане един от трите най-големи производители на електрически автомобили в света до 2030 г. За тази цел южнокорейската група иска да инвестира до 24 трилиона вона (еквивалентни на около 16,6 милиарда евро), за да увеличи производството и износ.

Групата с марките Hyundai Motor, Kia и доставчика Hyundai Mobis (в случая Genesis се счита за марка на Hyundai Motor) ще предложи общо 31 електрически модела – като „отговор на нарастващото търсене на електрически превозни средства“.

Този брой от текущото съобщение обаче изглежда нисък: когато Kia обяви повишаване на целите си за продажби на EV с 33 процента до 2030 г., тя все още каза, че само Kia ще предложи 15 електрически модела през 2027 г. Това остави само 16 автомобила за Hyundai и марките Genesis. Тъй като Hyundai в момента предлага три електрически автомобила с Kona, Ioniq 5 и Ioniq 6, а Genesis също има три, не са останали много нови серии електрически автомобили за двете марки.

Това, което е ясно обаче е, че голяма част от акумулаторно-електрическите коли ще се произвеждат в Южна Корея – производството на електрически автомобили в САЩ вече е потвърдено, а Kona Electric, например, ще се произвежда в Европа. Въпреки това, производството на 800-волтови модели, базирани на E-GMP, вероятно ще бъде запазено в Южна Корея (с изключение на заводите в САЩ). Групата обяви планове за значително разширяване на годишното производство на електромобили в Корея до 1,51 милиона единици до 2030 г. и глобалния обем до 3,64 милиона единици.

В допълнение, съобщението за инвестиции в Южна Корея потвърждава, че Kia ще построи нов завод за производство на електрически превозни средства с предназначение (PBV). Новият завод е планиран да започне масово производство през втората половина на 2025 г. и е проектиран да произвежда първоначално до 150 000 автомобила годишно. Фабриката за PBV ще бъде построена на мястото на съществуващия завод на Kia в провинция Gyeonggi.

Тези специални автомобили са част от стратегията на Kia от известно време. Предполага се, че те са адаптирани превозни средства за таксиметрови услуги и доставчици на превози, например. Вече се предлага модел PBV, базиран на Niro; в средносрочен до дългосрочен план такива превозни средства не трябва да се изграждат на базата на съществуващи модели, а на собствена платформа за електронни скейтбордове. В случая с BPV тази платформа е известна като eS.

Част от обявените сега 24 трилиона вона (по-рано се говореше за 21 трилиона вона) също ще се влеят в разработването на нова EV платформа. За електрическите автомобили платформата eM 2025 трябва да дебютира. Според по-ранно съобщение платформата eM ще служи като основа за електрически автомобили „във всички сегменти“ (от малки коли до петметрови седани и SUV) и ще предлага обхват, който е с 50% по-голям от сегашния на групата е-коли. Измерено спрямо автомобилите Ioniq 5 и Ioniq 6 e-GMP, това би означавало около 750 километра за кросоувъра от среден размер и 900 километра за седана от среден размер – въз основа на обхватите на WLTP в момента съответно от 507 и 610 километра.