Hyundai Tucson отговаря на всички стандарти за семейни автомобили, като практичността и добрият интериор са най-силните му страни. Това обаче не е достатъчно, за да се открои от остналите автомобили от този тип.
Положителни характеристики:
Отлично качество на интериора
Огромна кабина
Цифров дисплей и голяма информационно-развлекателна система като стандарт.
Отрицателни характеристики:
Неудобна форма на задната седалка
Окачването се усеща като твърдо
Най-популярни: Hyundai Tucson Ultimate 1.6 TGDi Hybrid 230 2WD Auto
5 врати
Хибрид
Автоматик
Hyundai Tucson добра кола ли е?
Hyundai Tucson е SUV от среден клас, който се конкурира във все по-популярна част от пазара срещу алтернативи като Nissan Qashqai, SEAT Ateca и Volkswagen Tiguan.
Той взема най-успешните дизайнерски елементи от почти всичко останало на пазара и ги събира в един пакет.
Отпред огромната каскадна решетка го прави да изглежда малко като Mercedes EQC, с ивици на предния четвърт панел от двете страни, които изглеждат като взети направо от Bentley Flying Spur.
Задните светлини изглеждат като комбинация от набраздени елементи от Peugeot 3008 и тънка лента с пълна ширина, както се вижда на SEAT Leon. В резултат на това Hyundai Tucson може за някои да изглежда малко странно и с доста дразнещ на вид.
За щастие нещата се подобряват в инериора. Усеща се много по-приятен и изискан от старата кола, до голяма степен благодарение на изобилието от меки на допир и качествени материали навсякъде. Лесно е да намерите и удобна позиция за сядане, благодарение на множеството настройки както на седалката, така и на волана.
В средата на централната конзола е нова информационно-развлекателна система, изобразена на 10,3-инчов сензорен екран. Той е остър и ярък, но може да бъде малко бавен за използване. За щастие, Android Auto и Apple CarPlay са стандартни в гамата, ако предпочитате да отразявате своя смартфон.
Също така стандартно за всички версии на Hyundai Tucson е дигитален дисплей за водача, който замества циферблатите и габаритите с ясен екран. Изглежда страхотно и има много опции за персонализиране.
Пространството на задния ред на Tucson е прилично, с добро място за краката и отлично място за главата – дори с опционалния стъклен люк на покрива. Самите задни седалки обаче имат странен спад и това означава, че изпъването на краката ви е малко по-трудно, отколкото трябва, освен това имате опори, които се притискат отстрани на бедрата ви. ISOFIX точките също са трудна работа.
Багажното пространство е сериозно впечатляващо в Hyundai Tucson. Стандартните бензинови версии на автомобила и хибрида предлагат забележителните 620 литра, което е достатъчно място за седем ръчни куфара.
Това го поставя точно пред 615-литровия Volkswagen Tiguan, оставяйки Skoda Karoq и неговия 521-литров багажник на прах. Въпреки че имайте предвид, че мекохибридната версия на автомобила предлага само 577 литра в резултат на разположението на батерията.
Говорейки за двигатели, има разумен избор за Tucson. Началото на гамата е 1,6-литров бензинов двигател с турбокомпресор, произвеждащ 150 к.с., идващ с ръчна скоростна кутия, плюс има мек хибрид (ефективно използващ по-голям стартер за подобряване на ефективността и помощ при потегляне) версия на това, налична с идентична изходна мощност . Последният може да бъде с автоматик, с ръчна стандартно и за двете. След това има версия със задвижване на четирите колела на мекия хибрид Hyundai Tucson, произвеждаща 180 к.с., с пълен хибрид, опция с 230 к.с. и версия с 265 к.с., която е на върха на гамата.
Hyundai Tucson е добър за тичане из града. Видимостта е отлична благодарение на големите странични прозорци и приличен изглед отзад, с доста подходящ кръг на завой. Окачването е донякъде твърдо за този тип кола, но не е прекалено грубо.
При скорост обаче се успокоява малко, така че няма да усетите катастрофи и неравности, докато пътувате по магистралата. Просто не очаквайте да е много забавно на заден път – кормилното управление е прекалено леко и се усеща несвързано и ще бъдете по-добре обслужвани от Seat Ateca, ако търсите по-ангажиращ SUV.
Подобно на онази трибют рок група, която сте решили да посетите за малко забавна вечер, Hyundai Tucson почти ще отбележи всички полета, за да останете доволни. Въпреки това не прави нищо уникално, за да се открои.
Не забравяйте да проверите carwow за оферти за Hyundai Tucson или други модели на Hyundai, а има и много употребявани оферти за Tucson. Можете също да продадете колата си чрез carwow. Наистина е лесно – просто качете няколко снимки на вашия автомобил, поставете подробности за него и дилърите ще наддават за него. След това избирате най-добрата оферта за вас и дилърът ще я прибере, като парите отиват направо във вашата сметка.
Ефективност и комфорт при шофиране на Hyundai Tucson
Hyundai Tucson покрива всички основи за комфорт и изисканост, но не е толкова забавно да се кара като Ford Kuga
В града
На първо място, Tucson предоставя онази изключително важна повдигната позиция при шофиране, която толкова много хора харесват при SUV-овете. Осигурява добър изглед във всички страни, въпреки че има малка сляпа зона, където колоната на предното стъкло среща огледалото. Може да се наложи да помръднете малко главата си, когато излизате от кръстовища, но големите огледала дават ясна картина какво има отзад.
Във всеки Tucson има задни сензори за паркиране и камера за заден ход, така че е лесно да се върнете дори в тесни пространства в многоетажен залив. Ще откриете също така, че кормилното управление е леко и кръгът на завой е достатъчно стегнат, за да преминете през малки кръгови кръстовища, без да останете без път отвън.
Единственият Tucson с ръчна скоростна кутия е началният 1,6-литров турбо бензинов мотор със 150 к.с. Има леко действие и се чувства добре да се използва за разходка из града. С мекия хибрид със 180 к.с., който също се предлага със задвижване на четирите колела, автоматичната скоростна кутия с двоен съединител е гладка. Или има по-традиционен тип автоматична кутия в 230hp хибридни и 265hp plug-in хибридни модели, които са безпроблемни.
С plug-in хибридната версия можете да изминете до 35 мили на батерия, преди да е необходим бензиновият двигател. Това е идеално за повечето градски пътувания, а зареждането е толкова лесно, колкото при всяка друга електрическа кола.
Единственият недостатък на Tucson при шофиране из града е, че возията се усеща малко твърдо. Не е трясък, шумен или неудобен, просто се качва на ръбове и коловози, които Skoda Karoq минава.
На магистралата
Ако карането на Hyundai Tucson ви се стори твърде твърдо в града, то бързо се изглажда на по-бързите пътища, за да осигури на автомобила отлично спокойствие. Когато срещнете големи падини или хребети, Hyundai не се притеснява и се заема със задачата да ви отведе там, където искате да отидете с минимално суетене.
Кормилното управление е по-малко впечатляващо, тъй като е твърде леко на открит път. Там, където е страхотно в града, ще откриете, че не ви създава усещането за свързаност като Seat Ateca.
Нито Tucson е толкова тих при по-високи скорости, колкото Volvo XC40, въпреки че все пак е повече от достатъчно усъвършенстван, за да води разговор с пътниците с нормален глас.
Двигателите са щастливи на магистралата, теглят плавно, за да достигнете националния лимит. По време на круиз те са тихи и прилично ефективни. Има също круиз контрол и ограничител на скоростта, за да се избегне рискът от лутане над максимално допустимото.
По криволичещ път
Точно както при автомобилите, кормилното управление на Hyundai Tucson е мухата в мехлема, когато става въпрос за шофиране по селски пътища. Просто нямате същото високо ниво на увереност, завивайки в завои, което получавате във Ford Kuga.
Tucson много предпочита спокоен подход, който така или иначе подхожда на цялостното поведение на автомобила. Въпреки това, окачването върши добра работа за предотвратяване на твърде много накланяне на каросерията и губи тази твърдост, която получавате в града, за да стане доста еластична.
Задвижването на четирите колела, монтирано на версиите със 180 и 265 к.с. на Tucson, ще осигури допълнително сцепление при лошо време, но не очаквайте да излезете извън пътя. Всеки двигател на Tucson е подходящ за селски пътища, но хибридът с 230 к.с. е най-добрият залог, ако харесвате колите си със силни ускорение.
Безопасност и сигурност на Hyundai Tucson
Hyundai Tucson идва с обичайните предни, странични въздушни възглавници и въздушни завеси, както повечето други SUV в този клас. Tucson обаче има и централна предна въздушна възглавница, за да предотврати блъскането на водача и пътника един в друг при инцидент.
Всеки Tucson има асистент за поддържане на лентата, асистент за следване на лентата и интелигентно ограничаване на скоростта. Освен това получавате предупреждение за умора на водача и автоматично аварийно спиране.
N Line получава предупреждение за безопасно излизане, за да помогне при излизане от пространството, докато горните три облицовки имат помощ при завиване на кръстовища.
В тези три варианта има предупреждение за сблъсък в мъртва точка, както и предупреждение за напречен трафик отзад, което също се споделя с модела N Line.
Само версията Ultimate на Tucson има Highway Drive Assist, която предлага малка степен на способност за самостоятелно шофиране, въпреки че трябва да държите ръцете си на волана и няма да работи в по-трудни ситуации на шофиране.
Надеждност и проблеми
Имаше едно изтегляне за това поколение Hyundai Tucson. Става въпрос за задните спирачки, където може да се повреди спирачният апарат. Всички засегнати автомобили трябваше да бъдат разгледани досега.
Hyundai предоставя петгодишна гаранция с неограничен пробег като стандарт за своите автомобили, която е победена само от Kia и Toyota.