Kia става все по-амбициозна по отношение на продажбите на електрически автомобили. Или производителят на автомобили става по-уверен. Така или иначе, тя отново увеличи прогнозата си за продажби на EV за 2030 г. и иска да продава 1,6 милиона EV годишно дотогава.
Kia също така коригира междинната си цел, заявявайки, че иска да продава един милион електрически коли годишно от 2026 г. Това съответства на увеличение от съответно 33 и 25 процента в сравнение с целите, обявени на Деня на инвеститора през 2022 г. През март 2022 г. южнокорейците си поставиха за цел да продадат 807 000 BEV през 2026 г. и 1,2 милиона акумулаторни електрически коли през 2030 г.
Увеличеното планиране на продажбите става още по-ясно в сравнение с прогнозата от февруари 2021 г.: по това време Kia каза, че ще продаде 880 000 електрически автомобила с батерии през 2030 г. Почти две години по-късно Kia очаква продажбите на EV да бъдат с 81 процента по-високи дотогава.
Актуализираната годишна цел за продажби на Kia за 2030 г., включително превозни средства с вътрешно горене и хибридни автомобили, е 4,3 милиона единици (увеличение спрямо 4 милиона през 2022 г.). Целта е 55 процента – или 2,38 милиона единици – да са електрифицирани превозни средства, което означава чисти електромобили и хибридни автомобили. Това обаче означава също, че Kia очаква малко по-ниски числа за превозни средства с вътрешно горене: целта BEV беше повишена с 400 000 автомобила, но общият обем само с 300 000. Като се има предвид мащабната корекция на плана за продажби на EV в рамките на 26 месеца, не трябва да се чете твърде много в разликата от 100 000 превозни средства – но е ясно, че ръководството очаква повече ръст в продажбите на електрически автомобили, отколкото на превозни средства с вътрешно горене.
И Kia не само става по-амбициозна по отношение на цифрите за продажбите – автомобилният производител обяви, че ще представи 15 нови изцяло електрически модела до 2027 г. Това е с един повече от казаното миналата година – почти двойно повече от планираното от автомобилния производител за 2020 г.
Все още няма подробности за планираните превозни средства, но големият EV9 отбеляза световната си премиера, а също така беше обявено и по-малко EV5. Последният обаче най-вероятно е предназначен за китайския пазар. Около премиерата на EV9 – който вероятно ще бъде най-скъпата Kia някога – висшето ръководство подчерта, че искат да останат масов производител с достъпни (електрически) автомобили, въпреки че EV9 е предназначен да разшири продуктовата гама нагоре и спечелете някои клиенти от първокласни марки.
Общите продажби и увеличаването на продажбите на EV бяха основните стратегии 1 и 2 на „План S“ на Kia. Като част от третата основна стратегия, Kia иска да оборудва всички нови модели с модерни решения за свързаност до 2025 г., до най-малката кола. Четвъртият стълб на стратегията е вече познатото развитие на „персонализирана бизнес структура и предлагане на интегрирано решение за PBV“. С тези „специализирани превозни средства“ Kia иска да стане водещ световен производител на специални превозни средства, като например автономни совалки за шофиране. Първият модел PBV е планиран за пускане на пазара през 2025 г.
Допълнително развитата стратегия е свързана и с финансови цели: през 2030 г. продажбите трябва да надхвърлят 110 милиарда евро (първоначална цифра: 160 трилиона вона), а оперативната печалба се смята за 16 трилиона вона или единадесет милиарда евро, което води до оперативен марж от десет процента.
По време на северноамериканската премиера на EV9 Kia също потвърди това, което вече беше посочено: големият електрически SUV ще се произвежда в Южна Корея и от 2024 г. в САЩ, по-точно в завода в Уест Пойнт в щата Джорджия.