Четириместен, 1350 к.с. ‘ultra-GT’ е отчасти SUV, отчасти супер-седан, лансиран през 2028 г.







SUV ли е? Салон на кокили ли е? Не! Lamborghini Landazor е нещо изцяло ново, казват от Lamborghini, „Ultra-GT“, предназначени да направят връзка между Urus и неговите суперколи. Добрата новина? Все още изглежда като Lambo – пълно с гняв и ъгли – макар и такова, което е било разтегнато и повдигнато в шокиращо различна форма.
О, и е изцяло електрически. Забравихме ли да споменем това? Да, това е легендарният четвърти модел, който ще се присъедини към Revuelto , Urus и замяната на Huracán (всички от които ще бъдат plug-in хибриди до края на 2024 г.), като първите доставки в момента са планирани за 2028 г. Което е адски дълго чакане, но главният изпълнителен директор Стефан Винкелман определено не бърка и не греши с това, това е заключено, „конкретна предварителна визуализация на производствения автомобил“, както ни казаха.
Това е официалната концепция, но имаме информация за скрит модел в шоурума, особено когато прессъобщението е изпълнено с подробности. Информацията включва факта, че автомобилът ще има два електрически мотора, по един на всяка ос, и ще генерира над един мегават мощност – около 1350 к.с. Той ще бъде задвижван от задните колела, ще има саморегулиращо се въздушно окачване и „батерия с висока производителност от ново поколение, която осигурява дълъг обхват“, но точните цифри не са ясни. Попитахме и Winkelman предполага, че минимумът в наши дни е 300 мили, но предполагаме, че след пет години ще бъде по-близо до 400 мили.
Изцяло новата платформа ще бъде споделена с други електромобили от VW Group от висок клас, но ще бъде настроена от Lambo, което отваря свят от възможности, казва главният технически директор Рувен Мор. „Ние извеждаме интегрирания контрол на динамиката на шофиране на Lamborghini на изцяло ново ниво, което не е било възможно за серийни спортни автомобили преди и предлагаме на нашите клиенти напълно ново изживяване при шофиране“, казва той, имайки предвид новоразработения Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI ) управление на динамиката на шофиране.
Преведено на не-инженер: има повече сензори и задвижващи механизми от всякога, които работят извънредно и си говорят помежду си, за да осигурят фин контрол на управлението на автомобила. Системата може да променя въртящия момент между предния и задния мост за милисекунди, докато „активният електронен въртящ момент“ може да го размества между двете задни колела. Накратко, той трябва да се захваща, премества и управлява по-добре, отколкото неизбежно тежкото му собствено тегло има право.
Екстериорният дизайн черпи вдъхновение от новия Countach (вижте тънките като бръснач фарове), Sesto Elemento и Murcielago, твърди ръководителят на дизайна Митя Боркерт. Всичко, което знаем, е повдигнатата позиция и гигантските 23-инчови джанти, с които ще трябва да свикнете, но каросерията е ниска и широка в най-добрите традиции на Lambo, докато предната, задната и фино нагънатите повърхности не са толкова предизвикателни – те са Ламбо, което вече познаваме. Активната аеродинамика е умело скрита под повърхността в двата края, засилва притискащата сила в бързите завои и я намалява за минимално съпротивление и повече обхват и високи скорости.
Вътрешността е още по-радикална, със скелетна Y-образна централна конзола, която разделя водача и пътника с чист въздух отдолу и въртящо се управление на „пилотския модул“ за климатика и инфоразвлекателната система отгоре. Ненужният капак и бутон за стартиране, които са характерни за автомобилите с вътрешно горене, са премахнати, тъй като пътникът може да използва втория екран с прибори за водача. Има много място за багаж – достатъчно за мъж с голям куфар, а ако стандартната чанта не е подходяща, се предоставя възможност за сгъване на задните седалки и повдигане на пода в багажника, за създаване на равна товарна площ. Материалите, използвани в автомобила, включват рециклирани пластмасови шевове, 3D отпечатана рециклирана пяна, мериносова вълна и устойчиво дъбена кожа. В действителност, ако не използвате възможно най-много повторно използвани материали за вашите концептуални автомобили в наши дни,
Със сигурност е различно, но може би не е толкова диво, колкото Lambo би искал да вярваме… в края на краищата, няколко ранни Lambo, като Espada, бяха 2+2 GT, така че има предимство тук, макар и без увеличената височина на каране, за да побере батерия за скейтборд и привлича модерните копнежи за по-висока позиция на седене. Каквото и да прави Lamborghini, то работи – концептуалният Lanzador пристига веднага след рекордните финансови резултати за Lambo през първата половина на 2023 г. с 5341 продадени автомобила (с 5 процента повече спрямо 2022 г.) и печалба от 456 милиона евро (7,2 повече) на сто).