Бъдещият суперавтомобил на Lamborghini ще комбинира лек V12 с три електрически мотора – но не очаквайте да извършвате ежедневното пътуване само с батерия.
Lamborghini навлиза в нова ера, като италианската компания за суперколи описва най-мощния си двигател досега.
Новата кола предлага обща изходна мощност от 747kW, благодарение на 6,5-литров бензинов V12, подпомаган от три електрически мотора – два 110kW/150Nm електронни мотора, задвижващи предните колела, и трети, който захранва скоростната кутия на задната ос, докато тежат само 18,5 килограма всеки.
Самата скоростна кутия е монтирана напречно (по ширината на автомобила) осемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител – само третата напречна скоростна кутия от производителя – която може да се отдели от двигателя, за да позволи на четирите колела да се задвижват с само електрическа енергия.
При тегло от 218 кг, двигателят тежи със 17 кг по-малко от V12, намиращ се в изходящия Aventador, което го прави най-лекият 12-цилиндров двигател, произвеждан някога от компанията.
Тази олекотена философия се простира до неговата компактна скоростна кутия, която е само 193 кг, подпомагана от липсата на задна предавка – тъй като задълженията за заден ход са оставени на електрическите двигатели – докато електрическият мотор, монтиран на скоростната кутия, също заема мястото на стартерния двигател .
Хибридният V12 ще бъде централната част на следващия суперавтомобил на Lamborghini с кодово име LB744 – заместник на Aventador – който ще бъде представен през следващите седмици.
Докато LB744 ще бъде plug-in хибрид (PHEV), моделът използва сравнително малка батерия от 3,8kWh – монтирана по протежение на центъра на автомобила, където обикновено се намира трансмисионният тунел – която може да бъде напълно презаредена за 30 минути с помощта на домашна стенна кутия до 7kW, както и чрез регенеративно спиране или директно от V12 двигателя само за шест минути.
Използвайки plug-in хибридни средно големи семейни SUV като ръководство – които предлагат около 50 до 60 километра пробег само на електричество от 10 до 15kWh батерии – вероятно Lamborghini ще може да управлява само няколко километра ниско- ускорете електрическото шофиране, преди V12 да оживее.
Въпреки че пътуването с електричество е изключено, предимството е, че собствениците трябва да могат да излязат от гаражите си и да се отдалечат от жилищните райони безшумно на захранване от батерията, преди да преминат към бензиново захранване.
Очаквайте репортажа на Drive за суперавтомобила Lamborghini от ново поколение през следващите седмици.