КАТО ПОКЕМОН, НАШИЯТ LEXUS 450H PHEV СЕ ПРЕВЪРНА В 500H
По-острооките сред вас ще забележат, че зеленият Lexus RX вече е бял. 450h PHEV мистериозно се превърна в 500h. Кола с подобна интригуваща механична конфигурация и мисия да въведе някои спортни интелигентности в гамата на Lexus.
Истината е, че GY23 EOC трябваше да се върне в централата на Lexus, но решихме, че три месеца в plug-in хибрида, последвани от три в по-мощния 500h, ще бъде интересно сравнение. Не на последно място, защото измества CVT, който е бил основен елемент на хибридите на Toyota и Lexus от години, в полза на по-конвенционална шестстепенна автоматична скоростна кутия. На всичкото отгоре Lexus добави нов електрически заден мост с управление на въртящия момент.
Преди да се задълбочим в това, някои мисли за PHEV. За разлика от много други подобни, той наистина работи. Дори в дълбините на обезсърчаваща зима електрическият апарат се връщаше на 65 км, без проблем. Зареждането му у дома не отне много време и имаше много дни, когато двигателят с вътрешно горене работеше почти безпроблемно. При по-дълги пътувания 450h ще осигури 45mpg, фантастична цифра за пълноразмерен SUV.
Тази ефективност беше съчетана идеално с като цяло спокойния характер на RX. Rushing само подчерта единствените му слабости: очарователния CVT и неговата маса. Харесах и неговия интериор със спецификации на Takumi, който преработи вековната луксозна кола от дърво и кожа до автентичен японски ефект. Bentley, BMW и Mercedes предоставят интериори, съчетаващи високотехнологични технологии с материали от висок клас.
Но луксозният Lexus има атмосфера като никой друг.
Нашият 500h е F Sport, така че макар да е несравнимо сглобен, той заменя част от това за по-агресивно отношение, отвътре и отвън. Две неща ме удариха, когато за първи път се качих в него: червеният кожен салон и показанията за разход на гориво. Все още по-добре от тийнейджърите, които се борих да постигна в Range Rover Sport SV преди няколко години, но дори и така.
Заслужава ли си това от гледна точка на допълнителна динамика? Това е тестът, предполагам. RX се намира на платформата TNGA-K на Toyota, която работи в по-малки превозни средства като RAV4 и Highlander. Но тук той е по-дълъг и по-здрав, с повече вътрешно пространство от предишния модел, по-нисък покрив, намален център на тежестта и бедрата. Собствениците на Lexus са средно по-възрастни и оценяват по-малко трудното изкачване в купето.
500h също предизвиква ортодоксалността „големият двигател е равен на престижа“. Предполагам, че вече всички вървим по този път, въпреки че все още копнея за 6,2-литровия V8, който задвижваше Mercedes AMG CLS 63, който притежавах за една славна година в края на миналия век.