Mercedes-Benz успя да увеличи продажбите на електрическите си автомобили през първото тримесечие. Продажбите на акумулаторни електрически пътнически автомобили почти се удвоиха до 51 600 единици (+89%), докато продажбите на ванове се повишиха с 22%.
Що се отнася до продажбите на леки автомобили, Mercedes достигна общ брой за всички видове задвижване от 503 500 продадени единици (+3 на сто). Продадените 51 600 BEV достигнаха дял на електрическите превозни средства от десет процента. През първото тримесечие на 2022 г. делът на електромобилите в общите продажби на автомобили Mercedes-Benz все още беше шест процента.
Малко преди това премиум конкурентът BMW вече представи данните си за продажбите за първото тримесечие. Базираната в Мюнхен компания успя да продаде 64 647 напълно електрически превозни средства от марките BMW и Mini, което съответства на дял от единадесет процента.
В Mercedes 51 600 автомобила включват и електрическите автомобили Smart. Производителят не дава никакви абсолютни цифри за продажбите на BEV на леки автомобили Mercedes-Benz (без Smart), но продажбите са се удвоили повече от два пъти през Q1 с увеличение от 119 процента.
За някои модели също има само твърдения за относителната промяна спрямо Q1 2022, но тенденцията е ясна: имаше голямо търсене на електрически автомобили във входния сегмент. Продажбите на EQB са се увеличили със 189 процента, а тези на EQA с 64 процента. При всички типове задвижване, продажбите в началния сегмент (всички производни на A- и B-класа, включително EQA, EQB и Smart) се увеличиха с 27 процента до 163 300 единици.
Един модел, който Mercedes изрично споменава в прессъобщението, е новият SUV EQS. Компанията от Щутгарт успя да продаде 5500 бройки от модела от „топ сегмента“ (Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, G-класа, S-класа, GLS, EQS и EQS SUV). В допълнение, Mercedes подчертава, че продажбите на BEV в САЩ са скочили с 327 процента, докато в Европа са отбелязали увеличение от 41 процента. Вероятната предпоставка за бума в САЩ: EQE SUV беше пуснат на пазара в САЩ през първото тримесечие на 2023 г. Европа и Китай ще го последват през второто тримесечие.
„Желанието на нашите клиенти за нашите продукти от най-висок клас и акумулаторни електрически превозни средства е движещата сила зад резултатите от продажбите ни през първото тримесечие“, казва търговският директор на Mercedes Брита Сийгер. „Освен това, ние успешно представихме нашия модел за директни продажби в Обединеното кралство, докато Германия и още два пазара ще го последват през 2023 г. Очаквайки напред, вече съм развълнуван за предстоящата световна премиера на първия изцяло електрически SUV Mercedes-Maybach EQS следващата седмица.”
При Mercedes-Benz Vans, изцяло електрическите превозни средства възлизат на 3600 единици (+22 процента), дял от 3,6 процента за същия период. Подразделението за ванове не разбива продажбите на BEV по модел или сегмент.