Mercedes-Benz представи новата E -Class. Това ще бъде последният нов модел на производителя на платформа с двигател с вътрешно горене. От пускането на пазара на новата E-Class през есента на 2023 г., Mercedes-Benz ще предложи три плъгин хибридни модела от четвърто поколение.

С електрическо задвижване от 95 kW и 25,4 kWh батерия за чисто електрически WLTP пробег между 95 и 115 километра (в зависимост от версията), системната мощност на E 300 e и E 300 e 4MATIC е до 230 kW ( 312 к.с.), а тази на E 400 e 4MATIC е 280 kW (381 к.с.). Предстоят още plug-in хибриди с дизелови двигатели с вътрешно горене.

Във всички случаи електрическият двигател е постоянно възбудена синхронна машина, която осигурява 440 Nm въртящ момент от първия оборот на двигателя. Според Mercedes това трябва да осигури „висока пъргавина при потегляне и динамично поведение при шофиране“. E-Class може да се движи със скорост до 140 км/ч в чисто електрически режим, като най-късно в този момент се включва двигателят с вътрешно горене. Бензиновият двигател е двулитров четирицилиндров, който произвежда 150 kW при 300 и 185 kW при 400.

E-class front

Батерията се състои от 96 пауч клетки. Тъй като акумулаторната система, монтирана в E-Class, има висока плътност на мощността, високоволтовата батерия е оборудвана с вътрешна система за охлаждане. Това позволява на системата за термично управление да регулира температурата на батерията независимо от вътрешния климатик. В допълнение към непрекъсната работа в горещ и студен климат, това също така позволява бързо зареждане с постоянен ток: с до 55 kW при пикова мощност, напълно празна батерия може да се зареди за около 30 минути. За AC зареждане е монтирано бордово зарядно устройство с мощност 11 kW.

Mercedes E-class

С увеличения пробег клиентите трябва да могат да „покриват повечето от ежедневните си маршрути, без да използват двигателя с вътрешно горене“. Въз основа на информацията от маршрутното насочване на навигационната система, интелигентната операционна стратегия осигурява електрическия режим на шофиране за най-разумните участъци от маршрута във всеки случай. Например програмата за хибридно шофиране дава приоритет на електрическото шофиране по маршрути в градски райони. Две допълнителни програми за шофиране – „Battery Hold“ за поддържане на заряда на батерията и „Electric“ за чисто електрическо шофиране – имат за цел да позволят на водача да „използва възможностите на plug-in задвижването по особено целенасочен начин“, според Mercedes .

E-class interior

Новата E-Class, вътрешно наричана W214 (седан), а комбито като S214, е последният нов модел на Mercedes на платформа с двигател с вътрешно горене. Всички следващи нови модели от 2024/2025 г. нататък ще се основават на архитектури, които базираната в Щутгарт компания разработва специално за електрически превозни средства. В новото поколение половината от задвижванията, предлагани в Европа, вече са plug-in хибриди.

Дългата 4,95 метра E-Class , за разлика от електрическия си събрат, EQE, наистина следва класическите пропорции на седан с вътрешно горене с къс надвес отпред и дълъг преден капак, последван от пътническата кабина, поставена далеч назад. Тъй като междуосието се е увеличило с два сантиметра до 2,96 метра в сравнение с предишното поколение, се казва, че вътрешното пространство е станало по-голямо. Капацитетът на багажника е до 540 литра. Нарастващата електрификация на E-Class също е очевидна в дизайна: черна повърхност, подобна на панел, свързва решетката на радиатора с фаровете, а инкрустацията „черно с висок гланц“ визуално напомня на моделите Mercedes-EQ. Радиаторната решетка се предлага или с интегрирана звезда на Mercedes, или само с ламели – в този случай звездата на Mercedes е разположена класически върху капака на двигателя.

Вътре има, наред с други неща, „суперекран“, вдъхновен от „хиперекрана“ на EQE и EQS. Въпреки това, тъй като все още има отделен и отделен дисплей за водача, това не е истински „хиперекран“. Въпреки това е възприето оформлението му с голям централен сензорен екран и отделен сензорен екран за пътниците под голяма стъклена повърхност.