Mercedes-Benz Vans представи новите си изцяло електрически модели EQT като ван предимно за частни клиенти и eCitan като ван за търговския сектор. И двата скоро ще бъдат налични за поръчка – в случая на eCitan с известно закъснение.

Mercedes-Benz Vans вече представи текущото поколение Citan през август 2021 г. Моделите с вътрешно горене са налични за поръчка оттогава, за eCitan началото на поръчката първоначално беше обявено за втората половина на 2022 г. – което сега се простира далеч в първата половина на 2023 г. или вероятно дори през втората половина на 2023 г. Стартирането на поръчката все още не е извършено, а само е обявено „в близко бъдеще“.

Mercedes-Benz Vans обаче вече обяви първите цени за германския пазар: EQT ще започне тук на брутни каталожни цени от около 49 000 евро, eCitan от около 36 000 евро нето (42 840 евро бруто). Когато разглеждаме разликите в цените, трябва да се отбележи, че EQT е по-добре оборудван фабрично – наред с други неща, тук термопомпата е стандартна, докато в eCitan е опция. С допълнителни функции в технологията за зареждане (вижте по-долу), разликата в цената между базовия eCitan и EQT се стопява.

EQT и eCitan идват с двигател с мощност 90 kW и батерия с използваем капацитет от 45 kWh. Това се знае отдавна, в края на краищата и електрическата, и версията с вътрешно горене са базирани на Renault Kangoo, който от известно време е на пазара точно с това 90 kW електрическо задвижване. Nissan Townstar EV е третият модел в гамата, който използва това задвижване.

EQT и eCitan

Моделите на Mercedes също наследяват технологията за зареждане от своите платформени братя: монтирано е бордово зарядно устройство с мощност 22 kW за AC зареждане – това е стандартно в EQT, опционално в eCitan.

 EQT и eCitan interior

Фабрично е инсталирано зарядно устройство с мощност 11 kW. В станция за бързо зареждане с постоянен ток (отново стандартно в EQT, опционално в eCitan), батерията от 45 kWh може да се зарежда с до 80 kW в седалката. Както показа нашият тест на панелния ван Nissan Townstar EV (сравним с eCitan), това захранване е включено само за кратко време; на дълги разстояния остава малко над 50 kW. Следователно процесът на зареждане от десет до 80 процента в идеалния случай отнема 38 минути. При очаквана консумация от около 20 kWh/100 км, пробегът е само малко над 200 километра, вероятно дори по-малко през зимата или по магистрала. Следователно лежерното семейство трябва да планира чести почивки за зареждане от почти 40 минути. В eCitan за вътрешноградски доставки и обслужващ трафик обаче батерията трябва да е достатъчна.