„ Не е забавно за шофиране, нито е просторно отзад, EQA е работа за EV. Интериорът обаче е хубав “
КАКВО Е?
Това е малкият електрически кросоувър на Mercedes-Benz, след лек фейслифт. Както и преди, той има гладката пластмасова предна част на модел EQ, но стоманеното тяло зад това е GLA , техният конвенционален компактен кросоувър.
Електрическата и аеро оптимизация довежда максималния обхват до 556км за най-ефективната спецификация с най-голяма батерия. О, и вече можете да го използвате за теглене на ремарке със спирачки. Какво казахме за обхвата? Трейлърът ще го подпали.
Визуалният фейслифт включва нови джанти, звездни мотиви на решетката – повтарящо се лого, което прилича на шал на Hermes. Вътре има нова версия на екранния интерфейс. Материалите за подстригване също получават нежно покритие.
Когато EQA се появи за първи път през 2021 г., той пасеше буйната трева в поле, празно от съперници. Сега фуражът му се яде голо от стадо от тях. Вижте BMW X1 , Audi Q4 e-tron , Volvo EX40 , Lexus RZ , Genesis GV60 – и това са само онези сред луксозните марки. Tesla Model Y или Skoda Enyaq или Ford Mustang Mach-E или Peugeot e-3008 или Nissan Ariya ще ви осигурят повече размери и пробег за по-малко пари.
И ТАКА, КАКВО Е ЗАДВИЖВАНЕТО?
Базовият модел е официално наречен EQA 250+, защото производителността, поне при скорост под магистрала, приблизително съответства на GLA 250 бензин. Мотор с постоянен магнит със 190 к.с. е закачен към предните колела. + в името пристигна, когато капацитетът на батерията леко нарасна.
Тази плоча сега съхранява 70,5 kWh използваема енергия и във версията на базовия модел с малки колела е добра за 556 км WLTP или 500км в спецификацията с големи колела, която тествахме.Следват двумоторни EQA 300 4Matic и 350 4Matic с 228 и 292 к.с., добавяйки асинхронен (изцяло бобина) двигател отзад. Те имат по-малка батерия от 66,5kWh и са по-малко ефективни, така че за най-висока спецификация сте на 260 мили.
И КАКВО Е КАТО СЕМЕЙНА КОЛА?
Хубаво е, ако си отпред. Таблото и мебелите са основно според GLA. Това означава качествени мебели. Големите екрани са графично богати, въпреки че не сме убедени, че новият интерфейс, след като е загубил конзолния си тъчпад, е значително подобрение.
В движение е тих и успокояващо стабилен. Но за този зад волана няма никакво удоволствие да го бута в завои.
По-голям проблем с EQA е извън обхвата на обикновен фейслифт. Вклиняването на батерия в подово пространство, което първоначално не е проектирано за това, е откраднало място за краката отзад и е направило багажника плитък.
КАКВА Е ПРИСЪДАТА?
„ Светът върви напред. Вече съществуват съперници, които са по-забавни, по-просторни, по-обхватни и по-евтини ”
Ако наистина искате Mercedes и нямате нужда от крака задна част, EQA ще ви задоволи. Предната кабина изглежда умна и скъпа. Това е факторът за добро усещане, който ще задоволи феновете на Mercedes.
Версията с предно задвижване има конкурентен – но далеч не изключителен – пробег и зареждане. Mercedes предлага и добра отстъпка за зареждане на пътя за първата година на притежание.
Но наистина светът е тръгнал напред. Вече съществуват съперници, които са по-забавни, по-просторни, с по-голям обхват и по-евтини. Или всички тези неща.