Mercedes GL I беше немският отговор на луксозния Range Rover в смисъл, че ако потърся думата „излишък“ в речника, ще намерите снимка на този гигант.

Има ли още нещо да се каже за този проблясващ гигант? Може би просто това беше американска кола, която дойде на нашите брегове, нещо като Saab 9-7X, но по-популярна. И можете да видите от космоса защо това е чистокръвен американски автомобил.

Първо бихте казали, че е заради размерите. Тогава можете също така да кажете, че идва със 7 места стандартно (версията с 5 места е по-малкият ML) и идва само с автоматична трансмисия, защото американците не могат да карат ръчни трансмисии.

Но основното отличие, че това е блестяща кола и че Mercedes GL I е направен за американците, е, че можете да си купите версия с предно задвижване. Да, задвижване на предните колела на GL. Ще се чудите защо бихте купили Mercedes GL I с предно задвижване, но след това ще получите отговори като „Флорида“ или „Калифорния“ и тогава ще разберете, че всъщност не се нуждаете от 4×4 в Калифорния. Или Флорида.

Вторият показател за този американски автомобил се крие в продажбите. В Европа са продадени 24 462 единици през целия производствен период, а в САЩ са продадени 154 636 единици. И когато казвате САЩ, всъщност имате предвид Калифорния, Флорида и няколко други щата с много пари и без забележителна зима. Mercedes GL I е американска кола, сглобявана в САЩ и продавана в малко бройки в Европа.

Двигатели Mercedes GL I


Бензин

  • 4.7 V8 с 335 конски сили – Най-малкият бензинов двигател за GL и двигател, направен специално, така че дори американците, живеещи на социални помощи, да могат да си го позволят, този M273 е наравно с големия си брат.
  • 5.5 V8 с 382 конски сили – защото, ако ще похарчите 100-150 хиляди, поне го направете със стил, а 5.5 V8 е единственият избор за този 4000-тонен гигант. Разбира се, тъй като е M273, той страда от проблеми с балансиращия вал, но честно казано, за тази кола и за това, което струва, този проблем е незначителен. Може да е проблем за E Class, но за GL това е само леко раздразнение.

Дизел

  • 3.0 V6 от 181, 208, 221 и 261 конски сили – По същия начин, за E класа този двигател е фантастично бомбастичен еластичен, за S класа е адекватен, за ML е по-подходящ от beef wellington, но за Mercedes GL I е като като Греъм Нортън носи Стив Харви на гърба си, докато той пита 100 американци коя е най-добрата кола и отговорът е „най-прекомерната“. А, да, няма смисъл да говорим за проблемите, които възниква при шофиране из града, като уплътненията на инжекторите или EGR.
  • 4.0 V8 от 302 конски сили – GL420 CDI и GL450 CDI са най-подходящите европейски двигатели, защото бензините са за американците. Между другото, надеждни дизелови двигатели, освен че имат толкова голям въртящ момент, че автоматичната скоростна кутия 7G-Tronic напуска като служител в железария в деня на годишната инвентаризация.

Mercedes GL I Общи проблеми

  • Кой би си помислил, че Mercedes GL I е изключително скъп автомобил за поддръжка? Това е голяма, квадратна и тежка кола, така че ще сменяте гуми, спирачки и окачване всяка седмица. И ако имате въздушно окачване, добре, пригответе още повече пари. А, да, въздушното окачване е стандартно.
  • Автоматичната скоростна кутия за съжаление е класическата 7G-Tronic, която не е най-надеждното нещо в индустрията, но при GL тя изостава още повече. Разбира се, ако го свържете към 500 Nm въртящ момент 2.2 дизел от Mercedes, той може да свърши работата си. Но когато го свържете с дизеловите двигатели на Mercedes GL I и особено 700 Nm на GL450 CDI, това е като Стив Харви да удари Катрин Паркинсън. Нямаше да остане нищо от нея. Ще се разпадне на 1000 парчета.
  • Mercedes GL I винаги е бил на дъното, честно казано, в повечето проучвания за надеждност. Бихте помислили да вземете Mercedes GL, защото е по-надежден от Discovery например, но реалността казва друго.
  • Специална бележка за бензиновите двигатели, особено GL450, който има склонност да се запалва.

Mercedes GL I Заключение

И така, ето шегите, че това е апартамент на колела и ще ви бъде трудно да намерите по-големи гиганти в трафика от вас. Това е чистокръвен американски автомобил, така че трябва да бъдете много трезви, когато купувате този паметник на излишъка на колела.


Какви двигатели препоръчвате?

За бензинова мощност направо бих препоръчал 5.5 V8 с 382 конски сили, защото ако ще харчите толкова пари, поне отидете докрай. Що се отнася до дизела, определено 4.0 V8 с 302 к.с. и 700 Нм въртящ момент. И не, не мразете излишъка му повече, отколкото мразите американците, че не знаят къде е Черно море, това е просто абсурдно скъпа кола. Обичам го.