Mercedes-Maybach представи първия си изцяло електрически сериен модел. Maybach EQS 680 SUV е базиран на технологията на EQS SUV от Mercedes-Benz и я съчетава „с ексклузивността на Maybach“.

Версията на Mercedes-Benz на EQS SUV, която вече не е много зле оборудвана, се предлага най-много като 400 kW 580 4MATIC. Не само външният вид на каросерията и луксозният интериор са адаптирани за модела Maybach, но и задвижващата система: мощността на стандартното задвижване на четирите колела в SUV Mercedes-Maybach EQS 680 е 484 kW, обхватът на до до 600 километра. Последната стойност обаче е временна цифра.

Сърцето на системата за електрическо задвижване обаче е същото: батерията на SUV Mercedes-Maybach EQS 680 се състои от дванадесет модула и има използваемо енергийно съдържание от 107,8 kWh. Тъй като батерията на платформата EVA2 е проектирана за 400 волта, моделът Maybach също има максимален капацитет за зареждане от 200 kW и време за зареждане от 31 минути – повече не е възможно при 400 волта със стандарта CCS, който е ограничен до 500 ампери. Една разлика спрямо „нормалния“ EQS SUV: 22 kW AC зарядно устройство е част от стандартното оборудване на Maybach.

Вместо да се съсредоточаваме върху детайлите на задвижването, което така или иначе е почти същото (мощността от 484 kW всъщност се споменава само в последния параграф на прессъобщението преди таблицата с техническите данни, 950 Nm въртящ момент могат да бъдат намерени само в тази таблица), Mercedes поставя напълно различен фокус в прессъобщението: става въпрос за „предефинирането на автомобилното съвършенство в ерата на електромобилността“, „най-висок лукс и комфорт с ефект на пашкул в задната част“ и шумовия комфорт.

EQS SUV

Всъщност, в сравнение с модела на Mercedes за Maybach, по-нататъшното развитие се върти главно около пътниците отзад. Има, например, два 11,6-инчови дисплея за забавление, „MBUX Interior Assistant“, който използва камери, за да разпознае работните предпочитания на пътниците въз основа на движенията на тялото и ръцете и изпълнява съответните функции, и „Executive“ задни седалки с вентилация , функция за масаж и отопление на врата и раменете фабрично. Пакетът “First-Class Rear” също се предлага като опция. „В задната част на SUV Mercedes-Maybach EQS комбинацията от изискани материали, съвършена изработка и ексклузивни детайли създава самостоятелна атмосфера на добро усещане за всички сетива – така нареченият ефект на пашкул“, казва Mercedes.

Maybach EQS interior

В допълнение към интегрирани дизайнерски лампи и специални аромати на Maybach за стандартния пакет Air Balance (оригинално описание: „No. 12 MOOD Ebony е изключителен и поляризиращ аромат. Не цели да угоди, а да съблазни. Стимулиращото сандалово дърво се съчетава с нотки на подправки за създаване на изключителна композиция.“) има, наред с други неща, адаптирана звукова система Burmester. Друга промяна за водача (или в този случай, по-скоро да го наречем шофьор): Режимът на шофиране Comfort е заменен от настройката „Maybach“, която е „изцяло проектирана за максимален комфорт на шофиране за пътниците отзад“. Eco, Sport, Offirad и Individual обаче остават.

„Клиентите на Mercedes-Maybach очакват необикновеното и ние се стремим да надхвърлим високите им очаквания“, казва изпълнителният директор на Mercedes Ола Келениус за електрическия луксозен модел. „ Mercedes-Maybach EQS SUV обединява нашата амбиция да сме лидери в дигиталните и електрическите сегменти с нашия фокус върху луксозния сегмент. Първият изцяло електрически автомобил от Mercedes-Maybach допълва най-добрите технологии от Mercedes-Benz с допълнителен комфорт и индивидуални детайли, които се предлагат само от Mercedes-Maybach.“

Подобно на стандартния модел, вариантът Maybach на SUV EQS ще се произвежда в завода в Тускалуза в американския щат Алабама. Цените все още не са обявени.