Дори не знам откъде да започна, когато говоря за Mercedes ML W163.
Наскоро прегледах статията за Audi A4 B5 и си спомних, че тази кола има 2 основни категории собственици: тези, които искат евтина и добра кола, която ще ги движи, и автомобилни ентусиасти, които вземат 1.8T и го хвърлят. Сигурно все още съществуват.
Пуснат на пазара през 1997 г., първият ML беше един от първите луксозни SUV в Европа, заедно с Range Rover P38. С изключение на това, че ние в Европа нямахме много вяра в Range Rover и неговата надеждност, така че не го купихме наистина. И така можем да считаме, че първият луксозен SUV в Европа е Mercedes ML W163.
Двигатели Mercedes ML W163
Бензин
- 2.3 MPI от 150 конски сили – достатъчно приличен за W210 E Class.
- 3.2 V6 с 218 конски сили – Няма специфични проблеми, стига да го захранвате с оригинално масло на всеки 8000 км.
- 3.7 V6 от 235 конски сили – Вече се доближаваме до двигатели с американски размер .Tова е най-големият бензинов V6, наличен в ML, но ако хвърлите още 50 евро и кутия бира Atlas, вече можете да намерите V8.
- 4.3 V8 с 272 конски сили – Монтиран в ML само между 1999 и 2001 г., този двигател е достоен за легендите около него. Бихте си помислили, че 4.3 V8 ще струва огромна сума за поддръжка и ще грешите. Двигатели по които е работено са изминали над 700 000 км без големи намеси.
- 5.0 V8 с 292 конски сили – Известният ML500 е отговорен за всичко, което не е наред с модерните SUV автомобили. Чудовища като X5M, Cayenne Turbo, Q7 V12 TDI и останалите камиони с милион конски сили имат своите корени тук. Добре, че поне е същият M113 като 4.3, така че нямате проблеми с надеждността.
- 5.4 V8 от 347 конски сили – За да не притеснява S55 AMG, ML 55 AMG получава само атмосферната версия на двигателя M113 с обем 5439 кубически акра.
Дизел
- 2.7 CDI от 163 конски сили – До момента най-популярният двигател в ML W163 и до момента най-балансираният. По същество това е 5-цилиндровата версия на легендарния 2.2 на Mercedes и е един от най-надеждните дизелови двигатели на всички времена. Просто не забравяйте да сменяте уплътненията на инжекторите от време на време.
- 4.0 V8 CDI от 250 конски сили – както кмет от Балканите казва всяко лято, че „оправихме грешния тръбопровод“, когато в града свърши водата, така и германците са монтирали грешната скоростна кутия. По-точно, монтирали са скоростната кутия от 320 CDI на 400 CDI и тя не издържа на въртящия момент. Лично аз бих го избегнал, независимо какво ще кажат другите.
Mercedes ML W163 Общи проблеми
- Измервателят на въздушния поток е един от най-честите проблеми с първото поколение ML, така че се уверете, че сменяте въздушните филтри на всеки 3 пускания, за да удължите живота на разходомера възможно най-дълго.
- Спирачките и дисковете се сервират за закуска, основно ястие, вечеря и десерт, особено при версията ML500. Това не трябва да ви изненадва, като се има предвид, че ML тежи колкото стените на Асгард.
Няма храна без бира и няма мерцедес от 2000-те без ръжда. И ML не е изключение от правилото. - Прозорците изпадат в спонтанна стачка по същия начин, по който интернет потребителите изпадат в септичен шок, когато чуят, че VW е лоша марка с надценени цени. Беше добре. Но вече не.
Както при всеки уважаващ себе си Mercedes, моделите преди фейслифта до ’99 са леки боклуци, ’99 до 2004 са прилични, а 2004 до 2005 са отлични. - Чистачките имат собствена инициатива. Просто никога не знаеш дали предните или задните ще спрат да работят.
- Големи проблеми с автоматичните скоростни кутии. По-конкретно, автоматичната скоростна кутия 5G-Tronic. Много хора не смениха маслото в автоматичните си трансмисии поради цената, така че ги пренебрегнаха. И когато купувате ML W163, има голяма вероятност автоматичната трансмисия да е в края на живота си.
Mercedes ML W163 Присъда
Първите ML наистина не бяха особено добри коли. След това придобиха още по-лош имидж благодарение на социалната класа, която ги открадна..купи ги от Обединеното кралство и след това ги доведе на Балканите, за да направи големите пари. И така първият ML беше изгубен на бунището на историята, като вместо това беше възроден от офроуд ентусиасти и тези, които се нуждаят от сериозни автомобили за сериозно теглене. Представете си да върнете Тони Блеър като кандидат за крал и страна, но той няма да бъде просто реликва от миналото. Не, той нямаше да бъде социално отхвърлен, всъщност би бил доста способен. Това е Mercedes ML W163.
.