Mercedes ML W164 е доста достъпен за закупуване в наши дни. Да, с 6-7000 евро си купувате W164, но след това установявате, че плащате поне 500 евро годишно данъци, повечето джанти са 17″ инча и годишната поддръжка на колата струва някъде между 1500-2000 евро на година година.
ML от второ поколение е огромна крачка напред от първия ML. ML W164 вече не е проектиран като наследник на G Class, нито пък има 7 места, това е работата на чудовищния GL. Така че ML идва с цяло тяло, за разлика от конструкцията на шасито със стълба на W163. Предлага се или с койлоувър, или с въздушно окачване, фабрично оборудван с улични гуми и големи колела и идва с много технологии и много лукс. Въпреки че все още може да тегли 3500 кг (или половината от майка ви), ML W164 вече не е чистокръвен работен кон. ML W164 е по-скоро семеен автомобил за татко, който е твърде снобски за Santa Fe, но също така запазва привлекателността си за някои сенчести хора, макар и много по-малко. Дори през 2022 г. ML все още има много работа като официална кола на сенчестите хора, които трябва бързо да стигнат до работа.
Mercedes ML W164 или S Class W221?
Този въпрос все още се появява от време на време във форуми, социални медии и групи на Mercedes. Въпросът е, че и двете са премиум коли от Mercedes, и двете обикновено идват с 3-литров дизел и двете са на сравними цени. S Class е много по-удобна кола, но има много повече електроника и следователно повече проблеми с надеждността. ML от друга страна ви позволява да седнете високо на седалката и да виждате останалата(ите) част от трафика по-лесно, но има по-малко играчки от S класата. Съществува и фактът, че ML се предлага със стандартно задвижване на всички колела, докато S Class се предлага със стандартно задвижване на задните колела, но това трябва да ви притеснява само през зимата на сняг.
Двигатели Mercedes ML W164
Бензин
- 3.5 V6 с 272 конски сили – За съжаление само M272 беше монтиран на W164, двигател, известен с проблеми с балансиращия вал. Преждевременното износване ще ви разстрои и ще вдигне кръвното ви налягане до небето, когато видите фактурата за ремонт. Ако имате странен фетиш с 3,5 бензинови ML, тогава поне вижте дали вече е сменен балансиращият вал.
- 4.7 V8 с 335 конски сили – Тук имаме M273, който идва от същото поколение като M272. Има същите проблеми с балансиращия вал, но проблемите са по-редки. Въпреки това, на ML с 4.7 V8, двигателят определено е последният ви разход.
- 5.0 V8 с 306 конски сили – Или 5.0 V8.
5.5 V8 с 382 конски сили – Тук свършва линията за V8 двигатели на Mercedes и комично това е най-надеждният от всички. Така или иначе, този двигател има толкова много мощност, че ще се движите около 60 mph при обороти на празен ход. Разходите за поддръжка на двигателя наистина са последното притеснение в този сценарий. - 6.2 V8 с 525 конски сили – това е така, защото това беше първият V8, произведен 100% от AMG. Очевидно трябваше да има ML63 AMG, не е като X5M и Cayenne Turbo да стоят сами и да доминират в сектора на олигархичните апартаменти на колела. Не, това не е надежден двигател, има големи проблеми с разпределителния вал, всмукателния колектор и времето. Но ако можете да си позволите ML63 AMG, не трябва да се интересувате толкова много от парите.
Дизел
- 3.0 CDI от 190, 211, 224, 272 конски сили – До момента най-често срещаният двигател в Mercedes ML W164 и най-адекватният за германския SUV от среден клас. Като всеки друг 3-литров дизел по същество. Освен че Мерцедес има повече проблеми от другите, защото уплътненията на инжекторите бързо ще се спукат при натиск в града и ще накарат целия ви двигател да се препече. А да, погрижете се за версията ML 350 BlueTec, защото има AdBlue инсталация и дори в двора на Mercedes това не е технология за хвалене. Също така, не забравяйте проблема с охладителя на маслото, за който вече писах.
- 4.0 CDI с 306 конски сили – мога да кажа, че не разбирам точно защо бихте купили 4.0-литров V8 дизел, но тогава се сетих, че има 4.7 V8 бензин. Във всеки случай този двигател и автоматичната трансмисия се разбират както с яденето на диня и пиенето на бира. Автоматикът просто не може да се справи с въртящия момент на 4-литровия.
Mercedes ML W164 Общи проблеми
- Mercedes ML W164 беше и е амбициозен премиум SUV. Много хора, които могат да си позволят да го купят, но всъщност не могат да си позволят да го поддържат, просто се стекоха към ML. Така че трябва да огледате колата много внимателно, преди да предприемете крачката.
- Автоматичната скоростна кутия 7G-Tronic не беше най-надеждната трансмисия в света и много хора също пренебрегнаха смяната на маслото. Това е така, защото много хора са в категорията, спомената по-горе, тъй като могат да си позволят да купят ML, но всъщност не могат да си позволят да го поддържат.
- Включеното въздушно окачване не е надежно. Основният враг на това окачване не е качеството на пътя, а влагата, която се събира. Така че оставете парите настрана или купете модел coilover.
- Mercedes ML W164 тежи повече ,а най-честите жертви са предните гуми. Ситуацията е, че ние също имаме тежка кола, но гумите също обикновено са по-тънки от прашките на момичетата от клуба за танци в скута, така че ако видите износени гуми на 5000 км пробег, не се изненадвайте. Единственото решение е да се монтират 17″ джанти и възможно най-дебелите гуми.
Mercedes ML W164 Заключение
Ако искате да се почувствате като мафиот от 2010 г. Ако имате твърде много пари за Santa Fe и искате семейна кола. Ако не вярвате в системите за безопасност и вярвате, че размерът има значение в случай на удар, тогава Mercedes ML W164 е идеалният автомобил за вас. Седях и си мислех, че и аз бих искал ML W164, но докато си мислех, усетих, че задната част на врата ми вече се удебелява, челото ми се свива и косата ми пада на гърдите. Изпитах желание да се облека с копринени ризи, 2 номера по-малки.
Какви двигатели препоръчвате? Ясно е, че 3-литровият дизел… някои казват, че версията ML280 със 190 конски сили е твърде бавна, аз казвам, че е за хора, които не бързат за никъде. Но най-балансиран си остава ML350 CDI с 224 конски сили.