Научете повече за MG MG 4
- MG4 добра кола ли е?
- Колко струва MG4?
- Ефективност и комфорт при шофиране
- Пространство и практичност
- Интериорен стил, инфотейнмънт и аксесоари
- Електрически пробег, зареждане и данък
- Безопасност и сигурност
- Надеждност и проблеми
MG4 добра кола ли е?
Подобно на телефон на Lenovo, MG4 е бюджетна опция от Китай, която може и да не ви е минавала през ума, но ако отделите малко време за работа, разкрива, че има какво да предложи.
Като начало, това е сериозно остро изглеждащо нещо. MG напоследък се чувстват като смесица от всичко останало на пазара.
С MG4 обаче, сякаш дизайнерите най-накрая получиха свобода и резултатът е фантастичен – особено при спортно изглеждащите автомобили Trophy. Освен това ще получите 17-инчови алуминиеви джанти и LED предни и задни светлини като стандарт.
Оформлението на интериора не е толкова вдъхновяващо, но изглежда доста изчистено благодарение на минималистичния подход. Качеството на интериора е по-добро от това, което бихте очаквали и за цената, в сравнение с по-скъпите алтернативи.
Всички версии на MG4 са оборудвани с 10,25-инчова информационно-развлекателна система и 7,0-инчов дисплей за водача. Вграденият софтуер е доста основен (навигацията е налична само в горната част на гамата, например), въпреки че получавате Apple CarPlay и Android Auto като стандарт.
Това обаче е доста трудна система за използване. Климатичните контроли са трудни за работа, докато шофирате, плюс промяната на режимите на шофиране и дори активирането на круиз контрола изискват да влезете в менютата с настройки. Тук има много място за подобрение.
В противен случай няма много други грешки в MG4. Пространството за пътниците отзад е наистина добро – дори по-високите възрастни трябва да имат достатъчно пространство за главата.
Колко струва MG4?
MG MG 4 има RRP диапазон от £26,995 до £32,495. С carwow обаче можете да спестите средно £747. Цените започват от £26 331 при плащане в брой. Месечните плащания започват от £276. Цената на употребяван MG MG 4 на carwow започва от £22 700.
Въз основа на своя размер, MG4 се изправя един срещу друг с модели като Volkswagen ID3, Cupra Born и Renault Megane E-Tech. Въпреки това, той значително подбива всички тези модели като цена, като VW започва от малко под £40 000, а Renault и Cupra около £37 000. Nissan Leaf е само малко по-скъп от MG, но не се чувства толкова шикозен или модерен отвътре.
Гамата MG4 започва с облицовка SE и по-малка батерия от 218 мили. SE Long Range запазва същия списък с оборудване, но добавя по-мощен двигател и по-голяма батерия за пробег от 281 мили срещу допълнителна цена от £2500. Моделите Trophy с топ спецификации имат същия надграден двигател и настройка на батерията, но целият този добавен комплект намалява пробега до 270 мили и струва още £3000 или £30 на месец.
Ефективност и комфорт при шофиране
Комфортен в града и изненадващо пъргав в завои
В града
Едно от първите неща, които забелязвате, когато шофирате MG4, е, че е много удобен. Електромобилите обикновено имат твърдо окачване, защото това помага на колите с тежки батерии да не се люлеят в завоите, но MG4 успява да изглади неравните пътища и неравностите при скорост с малко суетене.
Освен това е доста пъргав, благодарение на чувствителните двигатели и лекото управление. Има множество настройки за управление в менютата, но поставянето му в най-лекия му режим премахва толкова много усещане, че препоръчваме да го оставите в „нормален“. Диаметърът на завой от 10,7 метра не е толкова добър, колкото на VW ID3, но е достатъчен за лесно навигиране в натоварените градски зони, докато добрата видимост напред е друго предимство. Задната видимост обаче не е толкова голяма, което означава, че може да е трудно да видите какво има наоколо, когато гледате през рамо.
Друго оплакване е липсата на „управление с един педал“. MG4 няма да спре напълно, ако вдигнете газта и оставите регенеративното спиране да си свърши работата, вместо това да пълзи, след като стигнете до ниски скорости. Ще свикнете с него, но е леко досадно, че трябва да използвате спирачките, за да спрете в трафика, докато други електромобили ще спрат колата. Когато обаче използвате спирачките, те са плавни и избягват рязкото движение, което се среща в някои
На магистралата
Тези мощни електрически двигатели са полезни и на магистралата. Когато ускорявате до националното ограничение на скоростта, дърпа бързо и плавно, като ви кара да пътувате с малко суетене.
След като сте там, мекото окачване на MG4 отново се представя, като се оказва удобен спътник при дълги пътувания. Дребните несъвършенства на пътя са едва забележими, така че ще стигнете до местоназначението си, чувствайки се спокойни.
MG4 обаче не е най-тихият EV при скорости на магистрала, с малко шум от вятъра, с който трябва да се борите. Междувременно това леко кормилно управление е по-малко добре дошло при високи скорости, въпреки че можете да увеличите малко теглото в настройките.
По криволичещ път
MG4 отново впечатлява и този път е в завоите. Може да очаквате това меко окачване да означава, че не вдъхва особено увереност по криволичещ път, защото обикновено има компромис между комфорта и способността за завиване. Въпреки това, въпреки че не е спортна кола, лесно е да се забавлявате зад волана.
Наклонете колата в ъгъла и тя не се накланя твърде много, така че да не се чувствате сякаш може да попаднете в отсрещната лента и вместо това можете да се съсредоточите върху наслаждаването на мощността от електрическите двигатели. Нашата тестова кола с мощност 203 к.с. имаше повече от достатъчно сила, за да се насладите и, благодарение на изпращането на мощност към задните колела, се чувства пъргава, когато ускорявате от завой.
Въпреки тази позитивност на резбата в завоите, MG4 не е хардкор заместител на горещия хечбек и предпочита по-спокоен подход, насърчавайки ви да влезете в ритъм, вместо да атакувате завоите с ентусиазъм за раздробяване на гума.
Пространство и практичност на MG 4
Да се чувствате удобно като водач в MG4 е лесно, благодарение на електрически управляваните седалки и страхотната регулируемост на волана, който има широк диапазон от движения за обхват и наклон.
Веднъж поставен в позиция, има много място за съхранение на всичко, което пълни джобовете ви, с голямо кошче под подлакътника, плитко, покриваемо пространство в централната конзола и подложка за зареждане на телефона, която седи на цокъл зад селекторното колело за предавка. Има големи кошчета на вратите, облицована с филц кутия за съхранение на очила и жабка с разумни размери.
Поставките за чаши са с добър размер и са на една ръка разстояние, но стоенето под гореспоменатия цокъл означава, че е трудно да поставите бутилки в движение. Може да е лесно да съборите горната част на кафето си, докато държите очите си на пътя.
Пространство на задните седалки на MG 4
Пътниците отзад като цяло са добре обгрижени, с фини изрези на покрива, които помагат да се осигури достатъчно място за главата, докато дори по-високите пътници не би трябвало да имат проблеми с коленете, които блъскат седалката отпред.
Пространството за краката е добре, но е трудно да пъхнете краката си под седалката отпред. Това може да направи по-дългите пътувания неудобни, тъй като възглавницата на седалката е доста близо до пода на колата, принуждавайки краката ви да се повдигат, така че бедрата ви да не се поддържат.
Поставете трима възрастни отзад и това е малко място за раменете, докато липсата на централен подлакътник е жалко, когато нямате трети човек на средната седалка. Кошчетата на вратата тук са по-малки и има само един USB слот, за който тези отзад да се борят. Държачите за мобилни телефони в задната част на предните седалки обаче са страхотно докосване, докато ISOFIX точките са лесни за достъп.
Като цяло пространството на задните седалки е добре, но не се чувства толкова излъскано, както отпред, с по-евтини материали също.
Багажно пространство на MG 4
С 363 литра багажникът на MG4 не е ужасен, но изостава малко от 385 литра на ID3 и кавернозните 435 литра на Nissan Leaf. Въпреки това Renault Zoe с подобна цена е много по-малък с 338 литра, което дава известен контекст на предложението за стойност тук.
Практичността също не е голяма, само с една кука за завързване и без 12V слот за зареждане. Можете обаче да съхранявате кабелите за зареждане под пода на багажника, така че да не се налага да ядете в товарното пространство, за разлика от VW, докато сгъването на задните седалки разкрива плосък под, който е лесен за бутане на големи, тежки предмети.
Някои електромобили имат по-малък преден багажник под капака, защото няма нужда да поставяте там голям бензинов или дизелов двигател. Въпреки това, MG4 няма допълнително пространство отпред, което е малко жалко. Но също така не го прави ID3 или Leaf, така че не е прекъсвач на сделката в този клас.
Интериорен стил, инфотейнмънт и аксесоари на MG 4
Ако сте седнали в ID3 и сте останали разочаровани от външния вид и качеството на интериора, MG4 със сигурност ще ви изненада. Въпреки че струва значително по-малко от немския аналог, кройката и покритието се усещат по-премиум благодарение на меките на допир материали навсякъде.
10,25-инчовият дисплей на информационно-развлекателната система, кацнал на върха на арматурното табло, има ясен дисплей, но графиката изглежда малко остаряла и реакцията му на входове е доста забавена. Съчетайте това с функциите за климат, режими на шофиране и круиз контрол, заровени в менютата, и може да бъде доста трудно да се използва в движение.
Освен това получавате само сателитна навигация на най-добрия модел Trophy, но това всъщност не е голяма работа, защото кабелните Apple CarPlay и Android Auto са включени като стандарт и работят по-добре от системата на MG.
Въпреки че има няколко физически бутона под екрана, те се чувстват доста евтини и оставят страната надолу, когато всичко останало се чувства толкова солидно.
Цифровият дисплей пред водача обаче е по-впечатляващ, предлагащ отчетлив, ясен дисплей и много опции за персонализиране, така че можете да използвате бутоните, монтирани на колелото, за да ви показват най-подходящата информация.
Има и тава за съхранение на вашия мобилен телефон, която стои удобно над USB слотовете отпред. Това има дупка за подаване на жицата, за да поддържа нещата чисти, но е много неприятно и някои жици всъщност не минават…
Електрически пробег, зареждане и данък
Гамата MG4 е доста проста, с две опции за двигатели и два размера батерии, комбинирани под формата на три модела. Базовите SE модели имат двигател със 170 к.с. и 51 kWh батерия с време от 0-60 мили в час за 7,5 секунди и пробег от 218 мили.
Преминете към SE Long Range и Trophy Long Range и ще получите 203 к.с. и 64kWh батерия, но това допълнително тегло намалява времето за ускорение от 0 до 60 мили в час за част от 7,7 секунди. Те имат максимален обхват съответно от 281 и 270 мили.
По-малката батерия може да се зарежда със скорост до 117kW, което ще повиши батерията от 10 до 80% за 39 минути. По-голямата батерия има скорост на зареждане от 135kW, което означава, че е малко по-бързо от 10 до 80% за 35 минути.
Тествахме версията с 203 к.с. с по-голямата батерия и постигнахме време от 0 до 60 мили в час от 7,1 секунди, което е доста по-бързо от официалните данни. Също така видяхме ефективност от 3,8 мили/kWh, което би се равнявало на обхват от 232 мили. Въпреки че това е по-малко от официалната цифра, това е впечатляващо число за реално шофиране.
Като електрическо превозно средство, няма да се налага да плащате акциз върху превозното средство, независимо от MG4, което закупите.
Безопасност и сигурност на MG 4
Дори най-евтиният MG4 получава MG Pilot като стандарт, който е пакет за подпомагане на водача, който включва активно аварийно спиране, асистент за поддържане на лентата, предупреждение за внимание на водача и интелигентен асистент за дълги светлини. Моделите Trophy също получават предупреждение за отваряне на вратата, разпознаване на мъртвата точка, предупреждение за напречен трафик отзад и помощ за смяна на лентата.
Още по-впечатляващо е, че това включва стандартен адаптивен круиз контрол. Това означава, че автомобилът ще адаптира скоростта си, когато се приближава до по-бавни автомобили по магистралата и дори ще запази контрола в трафика със спиране и тръгване.
MG4 получи пълните пет звезди в тестовете за безопасност на Euro NCAP, като отбеляза над 80% за безопасност на пътниците и над 70% в секциите за уязвими участници в движението и помощ за безопасност.
Надеждност и проблеми
Все още не са отбелязани повтарящи се проблеми с MG4 и няма изтегляния, за които да се притеснявате. Електромобилите обикновено са по-надеждни от бензиновите и дизеловите коли, така че може да е добър залог, ако искате да избегнете притеснения за ремонти.
Осигуряването на допълнително спокойствие е отличната гаранция от седем години/80 000 мили на MG, така че дори ако нещо се обърка, вие трябва да сте покрити. Също така е напълно прехвърляем, така че ако купувате употребяван екземпляр, все още ще се възползвате, при условие че попада в рамките на ограничението за възраст и пробег.