Според доклад на агенцията японският производител на автомобили Nissan продължава напред с плановете си за растеж в области като софтуер и електрически превозни средства, независимо от партньора на алианса Renault. Наскоро двете компании официално се договориха за по-тясно сътрудничество.

В началото на февруари 2023 г. алиансът на производителите на Renault, Nissan и Mitsubishi обяви пренасочване на съществуващото партньорство. Някои съвместни дейности за eMobility са планирани в Латинска Америка, Индия и Европа, вероятно също със съвместна 800-волтова платформа. Renault Group ще намали значително дела си в Nissan от около 43% в момента на 15%. По този начин кръстосаното дялово участие ще бъде по 15 процента, като има и задължение за изчакване.

Но докато подробните условия на този съюз (който е много по-ограничен от предишното сътрудничество) се финализират, общо седем души, запознати с въпроса, казаха на агенция Ройтерс, че Nissan вече прави нови планове и пуска опипвания за нови партньори.

Говори се, че Nissan търси партньор извън автомобилната индустрия за разработване на нов софтуер за своите превозни средства и базирани на облак услуги. Според един от източниците на Ройтерс, Nissan се стреми да се справи със слабост, докато се опитва да направи автомобилите „по-умни и по-свързани“. Софтуерът също беше една от точките, които критикувахме в нашия тест на текущия електрически флагман Ariya.

Според доклада Nissan също иска да стане по-независим от Renault със системи за електрическо задвижване. Обявеният дял от 15 процента в подразделението за електрически автомобили Ampere на Renault ще бъде запазен. Въпреки това, според двама от информаторите, от бранда няма планове да „осигурява техническа поддръжка на Ampere“. Хибридната технология „e-Power“ на Nissan (сериен хибрид) също няма да бъде предоставена на съвместното предприятие на Renault, Geely и Aramco.

Причината за желанието на марката за независимост очевидно е мнението на компанията, че алиансът е изчерпан, въпреки че те все още виждат предимства в снабдяването с части за съединения. Ръководството на Nissan все повече е на мнение, че „Renault не поема своя справедлив дял от разходите за иновации и развитие“. „Дори Renault да получи нещо от Nissan, ползите в другата посока са трудни“, каза един от информаторите. „Ограниченията от Renault изчезнаха и можем да се движим свободно.“

В съвместно изявление до Reuters двамата автомобилни производители посочиха, че продължават да работят за „окончателни условия за партньорство“, които ще направят двете компании по-конкурентоспособни – но какво точно би означавало това, остава отворено. Според информацията на информационната агенция, Nissan може да разкрие план по-късно тази година, който ще бъде оформен от новото мислене „да вървиш сам“.