Разговор на Ubisoft на конференцията за разработчици на игри демонстрира необичаен прототип в действие
Кратък списък от думи, които сме виждали толкова много през последната година, че са загубили всякакво значение: Барбенхаймер. Железопътни стачки. И, разбира се, големият: AI. Но запазете тази мисъл, защото на конференцията за разработчици на игри през 2024 г. Ubisoft показа ясна полза от въстанието на роботите. по-умни NPC в любимите ви игри.
Компанията, която притежава лицензите за Assassin’s Creed , Far Cry и The Crew , се обедини с InWorld AI, за да разработи това, което партньорството нарича „Newly Evolving NPC“ или „NEO NPC“ за своите партньори.
Докато традиционно героите, които грубо пробутвате в игрите, са просто 3D активи, които раздават предварително записани гласови линии и консервирани анимации. Kогато ги подканите, NEO NPC работят по различен начин.
Няколко избрани членове от пресата бяха показани прототип в действие и както съобщава Eurogamer. Целта е да се използва AI с голям езиков модел не само за изграждане на NPC. Които могат да реагират на това, което казвате и теоретично да кажат нещо в отговор.
Но и за техните реч и действия, които да повлияят на играта.
Сценариите в този прототип включваха NPC, реагиращ на диалога на играча (който казвате на глас, след което играта превръща гласа ви в текст). За да разбере дали е член на съпротивата в измислената дистопична вселена на играта.
В сценарий на битка, NPC извиква врагове, когато се появят на екрана, и предлага съвети как да изпълните целите на геймплея . Разбира се, това звучи общо взето наравно с това, което бихме очаквали да направи модерен NPC. Нищо особено умно там.
В друга сцена NPC предлага на играча няколко различни метода за извършване на кражба на банка. И реагира на решенията на играча, като в крайна сметка съгласува план заедно.
Eurogamer посочва, че всичко има ехо от прословутата демонстрация „Milo“ на Peter Molyneux от далечната 2009 г. Демото показва герой в играта, който води много убедителен разговор с актьор на сцената, използвайки тогава новия Kinect на Xbox. И докато екипът на Molyneux се кълнеше, че всичко работи и е реално, нито играта, нито технологията никога не видяха бял свят.
Технологията на Ubisoft обаче идва в резултат на AIs LLM, които правят скок напред през последните години – и преди сме били наранявани, но този път вярваме.