ДЪЛГОГОДИШНОТО PEUGEOT 408 НА TG Е ВАНДАЛИЗИРАНО
Като когато изчезне миризмата на нова кола. Просто ви е малко по-малко грижа. Като след първия спор в една връзка. Можете да го върнете… но не докрай. Когато колата се повреди за първи път, вашето приспособление блести много по-малко.
Peugeot 408 е вандализиран. Една дълбока и преднамерена драскотина с ключ е изтръгнала и двете врати от страната на пътника, когато е паркиран на тиха улица в Оксфорд една вечер. Моята улица в Лондон е малко по-мръсна и престъпна от тази и въпреки това не ми е вандализирана кола вкъщи от 15 години. Така че това беше малко шок.
Оттогава фенерчето, което нося за 408, леко потъмня. Чувствам се доста по-малко запален от обикновено да го държа измит или да го поглеждам назад, докато се отдалечавам. И докато загубата на миризмата на нова кола означава постепенно изчезване на плам, това беше внезапно прекъсване.
Тази кола има много натоварени външни повърхности и изобилие от гънки. Някои места – калници, прагове и брони – изглеждат почти фабрично извадени. Но дори това не е достатъчно, за да отклони погледа от драскотините. Те се появяват ужасно по отвесните му флангове. Това е застрахователна работа. Твърде дълбоко за T-образен изрез. Въпреки че, за да се почувствам по-добре, направих магия за премахване на раните, като ретуширах една или две от тези снимки с курсора на лечебната четка.
Както и да е, след няколко седмици го изпрах отново.
Това беше на място, наречено Roni’s Hand Car Wash в Милтън Кейнс, където вършех друга работа. Не е изцяло на ръка – коридор от изискани меки механизирани четки правят част от пяната – но ръчната част беше много внимателна и на много по-добра цена, отколкото в столицата.
При изкачване по М1 до Милтън Кейнс има пътни работи, а с тях, както всички артерии към и от Лондон, камери за средна скорост. Ето едно умно малко нещо, което открих, след като карах 408 няколко месеца. Фабричната сателитна навигация, вместо дублиране на телефона, знае кои пътища имат тези камери и изчислява и показва средната ви стойност от началото на зоната.
Това обаче не е безупречно, тъй като повечето зони се състоят от няколко подсекции и така все пак може да получите законна средна стойност от началото до края, но нелегална в дадена подсекция. Така че като цяло намирам адаптивния круиз контрол за най-добрия начин да се предпазите от курс за повишаване на скоростта. Е, не съвсем най-добрият начин. Това ще бъде просто концентриране върху поставената задача. Шофиране.