Pininfarina играе дългата игра преди своята 100-годишнина през 2023 г. В краткосрочен план: водороден V6 2+2!
Pininfarina показа най-новото си дизайнерско проучване на неотдавнашното автомобилно изложение в Женева.представяйки хибридно задвижван с водород GT, наречен „ Enigma “. Освен списъка с готини технологии – включително активна аеродинамика и подобрено предно стъкло .Главният оперативен директор на Pininfarina, Феликс Килбертус, каза, че това е „началото на обратното броене“ до 100-годишнината на дизайнерската къща през 2030 г.
„За нас като инженерен и творчески екип, това е добра възможност да изведем този първи диалог. Може да бъде доразвито и всъщност искаме да го доразвием, но основният фокус е да покажем креативността на Pininfarina преди големия крайъгълен камък“.
Със сигурност изглежда добре, но това не е напълно изненадващо, като се има предвид задния каталог на Pininfarina (ако удобно забравим Chevrolet Tacoma и Hyundai Lavita).
И както се очаква, екстериорът е силно изваян около онзи аеродинамичен проблем, за който всички говорят тези дни.
„Ниската аеродинамична предна част е там, за да насочва въздуха към предните колела и евентуално към страните. След това, разбира се, докато стеснявате към задната част, откривате вдлъбнатини и изчистени опори,.Преди да стигнете до геройската характеристика на активната авиационна система: задното крило. Има и отвори за изпускане на въздух из цялата кола, което за мен е най-яката част от дизайна.”
Това, което също е готино, е, че V6 с малък работен обем е вклинен в задна средна позиция. Въпреки че Килбертус е съгласен, че това е необичайно оформление за кола 2+2.Той говори за това как Pininfarina „се радва на предизвикателството“ да преоткрие такъв екзотичен формат за Enigma. Но може би най-необичайната част е изборът на гориво: водород.
„Това, което ни хареса при използването на водород е, че има висока енергийна плътност и бързо се зарежда. Повече от всичко, идеята беше да имаме ниска, лека кола. Така че нямате батерия, която да активира всичко. Можете да поставите водорода между пътниците.Което ви позволява да преоткриете лекотата и ние искахме да изразим това както естетически, така и технически.“