Новият SUV над Cayenne е част от целта на Porsche да достави повече от 80 процента от новите си автомобили като изцяло електрически модели през 2030 г.
Porsche предложи поглед към своите бъдещи напълно електрически модели – включително водещ електрически SUV, разположен над Cayenne – като част от целта си да достави повече от 80 процента от новите си автомобили като напълно електрически модели през 2030 г.
SUV ще бъде „нова концепция за превозно средство“ за марката, която предлага висока производителност, автоматизирани функции за шофиране и типичната за Porsche flyline, каза изпълнителният директор Оливър Блум по време на пресконференция в понеделник.
Новият SUV, който ще използва платформата SSP Sport на компанията-майка Volkswagen Group, ще засили позицията на Porsche в луксозния сегмент, добави Блуме.
„Виждаме, че печалбите в този сегмент нарастват главоломно, особено в Китай и САЩ“, добави Блум.
Другите предстоящи напълно електрически автомобили на Porsche ще бъдат:
- Задвижваният от батерии SUV Macan, който ще бъде достъпен за клиентите през 2024 г., се присъединява към първия изцяло електрически автомобил на марката, седана Taycan
- Новият 718, който ще се предлага като изцяло електрически модел, както и като такъв с двигател с вътрешно горене от 2025 г. Блум каза, че в средносрочен план 718 ще бъде „изключително достъпен като изцяло електрически модел“, но не го направи споделете график за този преход
- Cayenne е готов да получи изцяло електрическо задвижване още през 2025 г.
Porsche отчете в понеделник рекордни печалби и приходи през 2022 г., тъй като увеличи доставките на автомобили и намали разходите.
Оперативната възвръщаемост на компанията за 2022 г. се повиши до 18 процента от 16 процента през 2021 г. Тя имаше оперативна печалба от 6,8 милиарда евро (7,26 милиарда долара). Макар и рекорден, резултатът леко надмина очакванията.
Porsche очаква възвръщаемостта да остане приблизително около миналогодишното рекордно ниво на фона на атрактивни модели и високи цени, при условие че и без това предизвикателният икономически фон не се влоши много.
Оперативният марж на марката се очаква да достигне между 17 процента и 19 процента тази година, в сравнение с 18 процента миналата година. Porsche заяви в понеделник, че целта е редовно да постига марж от 20 процента или повече, без да посочва конкретна година.
Основният участник в печалбата на VW Group очаква приходите да нараснат тази година до 42 милиарда евро (45,1 милиарда долара).
Porsche е най-скъпият производител на автомобили в Европа след миналогодишното хитово първично публично предлагане.
Главният финансов директор Луц Мешке каза по време на пресконференцията, че книгата с поръчки на Porsche е „пълна до пръсване“, което му помага да компенсира част от натиска от продължаващите проблеми във веригата за доставки.
Коментарите са в съответствие с други автомобилни производители като BMW, които разчитат на задържаното търсене, като купувачите на луксозни автомобили са по-малко засегнати от рекордната инфлация и заплахата от рецесия.
Porsche потвърди плановете си през юли миналата година да пусне на пазара изцяло електрически водещ кросоувър, който Blume описа по това време като „много спортна интерпретация на SUV“.
Кросоувърът с кодово име K1 ще се произвежда в Лайпциг от средата на десетилетието и ще включва технологията, наблюдавана в концепцията Mission R, представена през 2021 г. на автомобилното изложение IAA в Мюнхен. В допълнение към нова високопроизводителна батерия, Mission R имаше и 920-волтова електрическа система, предназначена да намали времето за зареждане.
Porsche също така планира да създаде нов Car-IT отдел, ръководен от бившия дигитален директор на Daimler Саджад Хан. Blume каза, че пристигането на Khan „ще даде тласък“, когато става въпрос за софтуерната компетентност на марката.
Този ход следва продължителни проблеми в софтуерното звено Cariad на VW Group, които забавиха няколко важни модела, включително електрическия Macan на Porsche. Blume призна закъснението и каза, че „сега приключваме разработката на софтуера.“
Изплащане на дивиденти
Porsche предлага дивидент от 916 милиона евро след частичното листване на компанията през септември, което се равнява на 1 евро на обикновена акция и 1,01 евро на привилегирована акция.