Новият електрически флагман на Porsche ще бъде пуснат на пазара през 2027 г. и ще бъде седемместен луксозен кросоувър с възможност за офроуд. По-рано Porsche обяви, че работи върху електрически SUV, позициониран над познатите модели. Сега се появиха първите технически данни.

Според информация от британското списание Autocar SUV ще бъде дълъг повече от пет метра (Cayenne е с размери 4,93 метра) и ще се базира на Premium Platform Electric (PPE). Това не е изненадващо, тъй като той най-вероятно ще сподели производствената линия с електрически Macan, монтиран на PPE, който ще излезе на пазара през 2024 г.

Електрическият Macan в момента се произвежда в завода в Лайпциг, паралелно с версията с вътрешно горене. Porsche ще прекрати производството на последния в средата на десетилетието, заявявайки, че това ще освободи място за производството на нов електрически SUV, позициониран над SUV моделите Macan и Cayenne.

Въпреки това, според Autocar, PPE най-вероятно ще получи актуализация дотогава. Разработките включват 920-волтова архитектура за още по-бързо зареждане и маслено охлаждане за електрическите задвижвания. Освен това Porsche вероятно ще разчита на концепция от клетка към шаси за батерията, позволяваща капацитет над 100 kWh и пробег от над 700 километра.

Вземайки 100 kWh използваема енергия за съхранение като основа, потреблението за пробег от 700 километра ще бъде около 14,2 kWh/100 km. Ако е 120 kWh, консумацията не трябва да надвишава 17,1 kWh/100 км, ако все още са възможни 700 километра. Загубите при зареждане не са включени в това просто грубо изчисление.

Както E-Macan, така и Taycan, които вече са в производство, предлагат капацитет за зареждане до 270 kW със своята 800-волтова система. Не е ясно какъв капацитет би имала предполагаемата 920-волтова система на K1. При по-голяма батерия мощността на зареждане (не само пиковата) също трябва да се увеличи, ако процесът на зареждане трябва да остане същият от десет до 80 процента. В противен случай зареждането ще отнеме значително повече време, отколкото при по-малките модели на автомобилния производител. Тъй като Porsche вероятно иска да позиционира K1 над сегашния топ модел Cayenne Turbo GT, който вече има цена от 205 000 евро, шофьорите няма да искат да чакат по-дълго на станцията за зареждане, отколкото с електрическия Macan, който струва наполовина по-малко .

Остава да видим как цялостната концепция на автомобила ще се отрази на електрическото задвижване. Както споменахме, K1 ще бъде седемместен, който все още изисква определена вътрешна височина отзад – и по този начин има тенденция да има малко по-висок център на тежестта поради формата на каросерията. В същото време обаче се предполага, че е „спортна интерпретация на SUV“, подходяща и за офроуд – поне според Autocar. Възможни конкурентни модели биха били BMW iX (въпреки че се предлага само като петместен) или SUV Mercedes EQS с опционален трети ред седалки.