Porsche си сътрудничи с норвежкия производител на алуминий Norsk Hydro за значително намаляване на CO₂ отпечатъка на алуминия във веригата за доставки на автомобили. До 2030 г. алуминият, доставян на Porsche и неговите доставчици, дори трябва да бъде без CO₂.
Още през 2025 г. производството на използвания алуминий ще отделя около 60 процента по-малко CO2 от „първичния алуминий, консумиран в момента в Европа“. За целта Porsche използва т. нар. Hydro Reduxa 4.0 на норвежкия производител на алуминий. Според немския автомобилен производител, алуминиевият първичен материал „има един от най-ниските емисии на CO2 на пазара и се произвежда с възобновяема енергия“.
„Porsche работи за нетна въглеродно-неутрална верига на стойността на нашите превозни средства през 2030 г. Алуминият и материалите за производство на батерии играят ключова роля в нашата стратегия за устойчивост“, казва Барбара Френкел, член на Изпълнителния съвет за доставки в Porsche AG.
В допълнение, двете компании се споразумяха да работят върху концепция за верига на стойността на материалите за батерии и тяхното рециклиране.
Хилде Мерете Аасхайм, президент и главен изпълнителен директор на Hydro, добавя: „За да намалим глобалното затопляне, трябва да декарбонизираме енергийните системи, да произвеждаме за циркулярност и да рециклираме вече използвани ресурси. Алуминият е ключов фактор в зеления преход, но веригите за доставки трябва да станат свободни от емисии. Индустрията трябва да си партнира, за да се случи това и ние сме доволни, че можем да работим с пионер като Porsche в нашата обща задача да създадем почти безвъглероден автомобил.“
Mercedes-Benz вече беше сключил сътрудничество за алуминий с Hydro през декември 2022 г. Заедно със стоманата, алуминият е пропорционално най-широко използваният материал в много превозни средства. Тъй като алуминиевите компоненти обикновено са по-леки, материалът става все по-важен в електрическите автомобили, обясни партньорството тогава главният технически директор на Mercedes Маркус Шефер.