Не очаквайте скоро самоуправляващ се Scenic…
Докато повечето от нас могат да видят някои от предимствата на автономното шофиране , денят, в който насочвате дестинацията и оставяте колата си да свърши останалото, все още е много, много далеч, според Renault .
Докато обявява планове за работа по автономни технологии за обществения транспорт, се казва:
„По-нататъшното автоматизиране на някои функции, с цел постигане на пълна автономност на превозното средство, изглежда малко вероятно за момента. Предвид настоящите разпоредби, очакванията на клиентите и цената на сложната технология участващи.“
По принцип е твърде сложно и твърде скъпо, за да се занимавате с пътна кола в момента. Опитайте се да кажете на Илон Мъск, че …
Въпреки това, главният технологичен директор на Renault Group, Gilles Le Borgne, наистина каза:
„Ние ще бъдем в състояние, много преди края на това десетилетие, да предложим изключително подходяща гама от автономни минибуси с ниски въглеродни емисии. За да отговорим на нарастващите нужди на региони.”
За съжаление той не говори за самоуправляващ се Espace . А по-скоро за нова платформа за микробус, базирана на най-новия ван Renault Master. Работейки с различни партньори, очаква флот от тези автоматизирани автобуси да започнат работа във Франция през 2026 г.. Работещи 24 часа в денонощието със „система за отдалечено наблюдение“, в случай че нещо се обърка. Хм.
Отделно планира „експериментален“ автономен транспорт на тазгодишното Открито първенство на Франция по тенис. Като пътниците ще бъдат транспортирани с ферибот между паркинга и стадион Ролан Гарос. Асо!
Засега обаче автомобилите на Renault ще получават само ниво 2 (и това, което нарича 2+), така че полуинтелигентни системи, включващи круиз контрол, помощ за поддържане на лентата, автоматично изпреварване… такива неща.
Ниво 3 е мястото, където Renault се надява да направи крачки през следващите години, но признава, че има „значителна“ разлика между двете нива.
Това е така, защото от колите се очаква да навигират в сложни среди без почти никакво участие на водача, а това просто все още не е в плановете.