RJ Scaringe вижда своя нов R3 хечбек като бежанец от рали етапа.Плюс плана си да продаде „милиони“

Голямото разкриващо събитие на Rivian в Лагуна Бийч миналата седмица трябваше да бъде изцяло за Tesla Model Y с размер R2.Вместо това беше изненадващият дебют на по-малки модели, базирани на същата платформа . R3 и R3X – които откраднаха шоуто. Съчетавайки заедно хечбек, SUV, ретро и футуристични вибрации, R3 визуализира производствен модел, който трябва да се появи около 2027 г..Който ще струва от 75 000 до 80 000 лв и може да бъде само билетът за експлозивни продажби на Rivian извън САЩ.

Защо? Тъй като компактните пропорции на R3 и хибридният хечбек/кросоувър стил са точно в слота за европейски вкусове. Фактът, че има ехо от ранни VW Golf, щипка Lancia Delta и малко Lada Niva в силуета също не вреди.

„Това е като кросоувър да се срещне със SUV, да се срещне с хечбек, да се срещне с комби, да се срещне с куп неща. Ние казваме, че има душата на рали автомобил,” обяснява шефът RJ Scaringe. „Трябва да се забавляваме малко с R3X , където е тримотор, безумна производителност, има векторизиране на въртящия момент. Това ни позволява да вземем елемента на представяне на марката и да го приложим по смислен начин.“

Друг голям кросоувър, който е оформен като нещо по-малко.

Така че продуктите са завладяващи, ултра-екологичният минималистичен имидж на марката е привлекателен и отличителен , но голямата въпросителна сега е дали Rivian може да зарадва своите инвеститори и светлините да светят достатъчно дълго да изпълни амбицията си да продава стотици хиляди, ако не и милиони електромобили годишно.

Ако го направи, това е компания, стояща на пропастта на производствения ад. През 2023 г. Rivian достави малко над 50 000 от своите водещи модели R1T и R1S, което върви в правилната посока, но е капка в морето в сравнение с това, което предстои. „Не започнах Rivian, за да бъде производител на под сто хиляди автомобила годишно. Започнахме Rivian да изгражда милиони превозни средства в дългосрочен план и пътят, по който стигат дотам, е през R2. Цялото бъдеще на бизнеса е на тази платформа“, казва Скариндж.

Като начало R2 ще бъде произведен в съществуващата фабрика на Rivian в Нормал, Илинойс, но нова фабрика, която се строи в Джорджия, е мястото, където ще се случи фойерверката, след като към R2 се присъедини неговият малък брат R3. И да, и двата модела ще се продават в Европа, въпреки че Scaringe все още не знае кога. „И двата модела са проектирани в основата си както за САЩ, така и за Европа. Не сме казали конкретно кога ще дойдат в Европа, трябва и имаме нужда.

Но осъзнаваме колко привлекателни са те на европейския пазар и особено R3 наистина пасва.“

За петнадесет кратки години Rivian измина адски дълъг път от амбициозен стартъп до потенциална глобална електромобилна компания, така че питаме Scaringe какъв съвет би дал на себе си отпреди 15 години сега? „Просто давай. Не мислех, че ще е толкова трудно. Не мислех, че ще отнеме толкова време. Не мислех, че веригите за доставки са толкова сложни, колкото са. Не знаех, че управлението на организации е толкова трудно, но все пак просто бих казал, дерзайте – ще разберете много и ще научите много.”