Според медиен доклад Tesla е започнала да произвежда базовия вариант на Model Y в германския си завод тази седмица. И предната му рамка се твърди, че е направена от едно парче.
Както научи Teslamag „от надеждни източници“, автомобилният производител е започнал редовно производство на Model Y със задно задвижване и структурна батерия в производствения си обект в Grünheide, Германия. Последният използва батерийни клетки, произведени от BYD, докато базовият вариант на Model Y от Giga Shanghai използва LFP клетки от CATL.
Въпреки че не е изрично споменато, вероятно ще бъде Blade Battery. Той също така използва LFP клетъчна химия, но се характеризира с големите и преди всичко дълги клетки. Тези призматични клетки се монтират директно в батерията, перпендикулярно на посоката на движение – т.е. без отклоняване чрез батериен модул. И клетките могат да бъдат натоварени и структурно. BYD вече прилага решения от клетка към пакет с батерията Blade (в Dolphin) или решения от клетка към шаси (в Seal), където корпусът на батерията едновременно служи като долна част на интериора.
Няма актуална информация за енергийното съдържание, но Teslamag се позовава на заявление на Tesla за типово одобрение на ЕС от август 2022 г. По това време Tesla регистрира Model Y със „структурна“ LFP батерия от BYD – с 55 kWh и 440 километра WLTP обхват. За сравнение, произведеният в Китай Model Y с CATL батерия идва с 60 kWh и 455 километра, според WLTP.
Както беше планирано за немския модел Y от самото начало, Giga Presses произвежда елемента на предната рамка в едно цяло парче. Има три преси за задната рамка, но в момента само една за предната – така че този компонент вероятно ще се използва само за един вариант на Model Y. Поне засега. Според Teslamag още две преси Giga са в процес на подготовка, което означава, че трябва да има достатъчно предни рамки от една част за всички Model Y от Grünheide.
Досега Tesla е построила версията за производителност и варианта за дълги разстояния в Grünheide. В началото на април стана известно, че заводът на Tesla в Грюнхайде вече работи на три смени. А през март Tesla подаде първото заявление за разширяване на завода в провинция Бранденбург.