Пуснете актуализация по въздуха, за да коригирате няколко версии на Model 3, Model Y, Model S и Model X

Почти 363 000 Tesla в САЩ са изправени пред известие за изтегляне на фона на опасения, че софтуерът за пълно самостоятелно управление на фирмата може да принуди засегнатите автомобили да се държат по „непредсказуем начин“, който „увеличава риска от катастрофа“. О Боже.

Според докладите Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) се срещна с Tesla миналия месец, за да изрази загриженост относно функцията, която предизвика това, което неутрално ще опишем като полемика през последните няколко години.

В резюмето си за изземване NHTSA каза: „Системата FSD Beta може да позволи на превозното средство да действа опасно около кръстовища, като например да пътува [sic] направо през кръстовище, докато е в лента само за завой, навлизайки в кръстовище, контролирано от знак стоп, без пълно спиране или преминаване към кръстовище по време на постоянен жълт светофар без необходимото внимание.

„В допълнение, системата може да реагира недостатъчно на промените в публикуваните ограничения на скоростта или да не отчете адекватно коригирането на скоростта на превозното средство от водача, за да надвиши публикуваните ограничения на скоростта.“

Нито едно от тях не е… идеално. В отговор Tesla каза, че не е съгласна със страховете на тялото, но ще издаде поправка по въздуха, за да отстрани проблема.

Наистина, Илон Мъск отиде в Twitter (защото, разбира се), за да протестира, че терминът изземване за „софтуерна актуализация е анахронизъм и просто грешен!“

Собствениците трябва да бъдат уведомени писмено до 15 април. Засегнатите автомобили включват Model S и Model X (2016-2023), Model 3 (2017-2023) и Model Y (2020-2023) с вече монтирана FSD Beta или с предстояща инсталация.

Освен това Tesla каза, че не знае за смъртни случаи или наранявания, свързани с проблема, въпреки че е предмет на 18 гаранционни претенции.
Казахме го веднъж и ще го кажем отново (защото това е единственото нещо, за което Tesla и NHTSA изглежда са съгласни): FSD не прави автомобилите автономни и шофьорите трябва да обръщат внимание на пътя през цялото време.