Tesla Cybertruck ще го получи първи.
Tesla напредва с прилагането на подобрения в системата за ниско напрежение на своите електрически превозни средства, която досега работеше на приблизително 12 волта, точно както в по-голямата част от другите автомобили.
По време на неотдавнашния Ден на инвеститора през 2023 г., представители на Tesla потвърдиха намерението си да въведат 48V система, която въпреки много години все още е рядко решение в автомобилната индустрия.
Първата стъпка за Tesla беше преминаването от 12V оловно-киселинни спомагателни батерии към 12V литиево-йонни спомагателни батерии, обявено през февруари 2021 г. и първоначално пуснато в обновения Tesla Model S/Model X (започвайки с Plaid) – вижте в -depth teardown тук – и по-късно се използва и в Модел 3/Модел Y (в края на 2021 г.).

Според Tesla старите оловно-киселинни батерии са били основен източник на повреди в автомобилите на Tesla и те са имали нужда от подмяна на всеки четири години. Очаква се новите литиево-йонни батерии да издържат целия живот на автомобила (точно както основната тягова батерия), така че изобщо не трябва да се налага смяна.
Това е очевидното подобрение, в допълнение към което идват по-малък размер и по-ниско тегло (87 процента намаление).
Tesla казва, че като се започне с Cybertruck (тази година), робота Optiums и всички бъдещи електрически превозни средства, ще се използва 48V система за ниско напрежение.
За справка, автомобилната индустрия премина от 6V на 12V през 60-те години (в момента по-малките превозни средства все още могат да използват 6V, докато по-големите превозни средства използват 24V).

Tesla ще използва 48V система, тъй като ще намали тока четири пъти в сравнение с 12V системи. Това ниво на напрежение все още се счита за безопасно.
Увеличаването на напрежението е необходимост, тъй като търсенето на енергия за бордови електрически устройства постоянно се увеличава и при 12V проводниците стават дебели, тежки и скъпи.
Със система от 48 V ще има забележимо спестяване на тегло и разходи, като в същото време ефективността може да се увеличи.
Това е наистина интересна промяна, която също ще изисква нова 48V литиево-йонна спомагателна батерия – в случая на Tesla, тя може дори да се произвежда вътрешно (все още не знаем).