Сега Tesla е компанията Model 3 и Model Y. Но не забравяйте за Model S.

Cybertruck може да е горещото ново нещо, но не е най-трансформиращият продукт на Tesla . Далеч не. 

Това заглавие вероятно отива при Model S .Луксозният седан, който постави както Tesla, така и електрическите превозни средства на картата, както никога досега, когато беше пуснат през 2012 г. И така, къде е променилият играта четири врати сега? Преместен в нов раздел „Други модели“ в последното прессъобщение на Tesla, описващо годишните продажби на автомобили.

Това е доста безцеремонно понижаване на една от най-важните коли на последното десетилетие, ако не и на века.

Елегантен, пълен с производителност и преливащ от блестящи технологии, Model S не приличаше на скучните електромобили преди него и доказа окончателно, че електрическите коли могат да бъдат готини, забавни и желани. Бързо десетилетие напред и практически всеки производител на автомобили на планетата – от General Motors през BMW до Volkswagen – залага много на електрическото задвижване. Голяма част от този ентусиазъм може да бъде проследен до Model S.

Все пак намаляването на акцента има смисъл, когато погледнете колко далеч е стигнал Тесла през годините. Model S просто вече не е толкова важен за неговия бизнес.

Успехът на този оригинален седан и впоследствие на SUV Model X позволиха на Tesla да насочи ресурси към това, което се превърна в нейните истински създатели на пари.По-достъпните масови седани Model 3 и Model Y SUV . Това винаги е бил планът на Илон Мъск. 

Tesla отбеляза първата си печеливша година на гърба на Model Y и Model 3 през 2020 г. И бързо растящите продажби в световен мащаб на тези две дойни крави продължиха да подхранват успеха на Tesla.

Докато продажбите на Model S и X намаляха. През 2023 г. автомобилният производител е продал рекордните 1,81 милиона автомобила по целия свят . От тях 1,74 милиона са били Model 3s и Ys. Останалите 68 874 продажби идват от „Други модели“. Това са Model S, Model X и чисто новият Cybertruck. 

Това не означава, че Tesla напълно е забравила за Model S. Години наред той остава еталонът, с който се мерят другите луксозни електромобили . И все още е сред най-впечатляващите електрически седани, които можете да закупите, предлагайки почти несравним пробег от 405 мили и време за ускоряване от нула до 60 мили в час от само две секунди, което надминава суперавтомобила. 

Tesla може и да не харесва много Model S, поне в официалните продажби, но това не означава, че не можем да отделим момент, за да оценим монументалното му значение. Освен че спомогна за разпалването на EV революцията и вдъхна живот на сегашния най-ценен производител на автомобили в света, седанът направи някои други незаличими приноси към автомобилния пейзаж.

Model S беше първата кола, която можеше да получава софтуерни актуализации по въздуха , точно като смартфон или компютър. Сега това е стандартна индустриална практика и автомобилните компании се надяват да извлекат милиарди долари от услуги, свързани със софтуера. Когато Model S беше пуснат на пазара, Tesla започна да изгражда Supercharger станции за купувачи. Сега Tesla управлява най-голямата мрежа за зареждане в САЩ и започва да предлага достъп на собственици, които не са Tesla , ход, който може да предизвика нов бум за продажбите на EV. 

И тогава има въздействието, което най-вероятно ще сте изпитали в ежедневието си, независимо дали притежавате EV или не. Model S е пионер в използването на огромен централно монтиран сензорен екран в автомобил. Ако сте раздразнени от всички липсващи бутони и копчета в новата ви кола , сега знаете кого или какво да обвинявате.