Toyota потвърждава, че пръстенът е ключов показател за нейния предстоящ акумулаторен електрически двуместен автомобил.
‘Много важно.’ Това е езикът, използван от Toyota, когато описва едно от ключовите бойни полета за предстоящия си електрически двуместен спортен автомобил с батерии, наречен FT-Se . Да, това е Нюрбургринг.
Извън предизвикателствата на проектирането на мощен електрически спортен автомобил с батерии от следващо поколение. Главният инженер на автомобила Фумихико Хазама каза: „Нордшлайфе е нашата цел за това превозно средство.
„За съжаление, не мога да ви кажа какво е нашето целево време за обиколка, но в бъдеще ще вземем прототип на Нюрбургринг.“
Поддържането на ниски температури на батерията, докато е на високо ниво, обаче, ще бъде предизвикателство. Той посочва масивните въздухозаборници на FT-Se отпред и тази „уникална“ система от батерии от трето поколение. Система, която захранва чифт електрически мотори – един отпред, един отзад – за задвижване на четирите колела. Toyota е създала задно отклонение, защото, казва Хазама-сан, някои клиенти наистина обичат да дрифтират.
„Охлаждането на батерията около Нюрбургринг ще бъде много трудно“, каза той. „Трудно е шофирането по дълъг път, което прави температурата на батерията по-висока. Охлаждането ще бъде важно за работата на този автомобил. Заради скоростта си.”
Говорейки за това, може ли да ни каже колко скорост е включена?
„Не сме измервали ускорението, но моята преценка за 0-62mph е около три секунди. Максималната скорост се оценява на около 250 км/ч .“
Той няма да ни каже към какво целево тегло се стреми FT-Se, само потвърждавайки, че тези нови батерии са по-леки от сегашното поколение. Разбира се, тялото ще бъде съставено от смес от алуминий, стомана и пластмаса, подсилена с въглеродни влакна. „Предизвикателството е да го направим лек и същевременно твърд“, каза Хазама-сан.
Подпомагането на FT-Se в неговото електрическо приключение около „Пръстена“ също ще бъде доста аероплан. Естеството на силовото предаване на автомобила – батерии, монтирани добре и ниско в центъра на автомобила – и липсата на свързаните с тях ICE дискове като ауспух, минаващ по дъното, означава, че подът е равен. „Можете да поставите голям дифузьор. Голяма част от притискащата сила идва от пода.“
И откъде ще дойдат съперниците му? „Следващото поколение Porsche Cayman ще бъде електрическо превозно средство, така че може би това ще бъде една от нашите цели“, отбеляза Хазама-сан. Porsche срещу Toyota на ринга в битка за електрически отличия? Наистина много важно.