Под ръководството на новия главен изпълнителен директор Коджи Сато, Toyota иска да се съсредоточи повече върху електрическите автомобили в бъдеще и планира десет нови модела BEV до 2026 г. Въпреки това Сато все още е ангажиран с хибридите и следователно иска да продължи да инвестира в двигателя с вътрешно горене.

53-годишният Сато пое поста главен изпълнителен директор от Akio Toyota в началото на април и сега представи стратегията си с мотото „наследство и еволюция“. В своята презентация мениджърът говори за „многопътен подход“ и изброява HEV, PHEV, BEV, FCEV, H2 и CN горива.

Въпреки това Сато иска да се съсредоточи повече върху акумулаторните електрически коли, за които вече беше намекнато при Toyota. С модели като bZ4X Toyota достигна едва 26 000 продадени електрически автомобила през 2022 г. С десетте модела BEV, обявени сега до 2026 г., се очаква продажбите на електрически превозни средства да нараснат до 1,5 милиона бройки през тази целева година, или около 15 процента от общия брой продажби. Целта за 2030 г. е около една трета, с 30 BEV модела тогава.

Подробностите за десетте модела все още не са известни, но те вероятно ще бъдат основно адаптирани и доразвити версии на концептуалните автомобили, които Toyota представи в края на 2021 г. От пускането на пазара на bZ4X, базиран на платформата e-TNGA, беше не само придружен от положителни заглавия, новосъздаденият отдел сега се грижи за разработването на нови електрически автомобили – те трябва да се разработват по-бързо и по-евтино от преди благодарение на новите процеси. Въпреки това ще мине известно време, преди резултатите да са налице – и Toyota ще трябва да се задоволи със съществуващата технология дотогава или, както при седана bZ3 на китайския пазар, да разчита на партньорства, в този случай с лидера на китайския пазар на електромобили BYD.

Сато обаче направи по-конкретно съобщение: през 2026 г. на пазара трябва да бъде пуснат електрически автомобил, базиран на нова платформа с нова батерия, която, при приблизително същия размер като настоящите батерии, трябва да удвои обхвата. Това вероятно ще бъде твърдотелната батерия, разработена отдавна от Toyota. Дали дотогава японците ще успеят да изградят акумулаторни клетки с твърди електролити в големи количества е открит въпрос.