ИЗГЛЕЖДА ЛИ BZ4X СТРАХОТНО СЕГА, КОГАТО ИМА РЕТРО ИВИЦИ НА TOYOTA?

 Кола, която не можете да заблудите на паркинг, дори по тъмно. Носете превръзка на очите и калъфка за възглавница на главата. Онези майстори на винилкрафт от отдела за ливреи на Mission Motorsport взеха детските ми драсканици и превърнаха предишната Toyota. Бяла като ООН, в нещо много по-визуално вълнуващо-наклонено-нелепо.

Лий Уинстън и неговият екип разгледаха вдъхновението от винтидж ивиците на Toyota и измислиха нещо.Което – макар да почиташе намерението ми – издигна идеята на съвсем ново ниво. Освен това е по-сложно, отколкото изглежда.bZ4X всъщност е по-текстуриран по отношение на контурните линии.Отколкото изглежда в основното бяло. Така че Лий трябваше да разбърка пластмасата в три различни цвята и да се справи със сложна форма на тялото.За да направи това нещо правилно.

И изглежда приказно. Всеки, който познава миналото на славата на райетата на Toyota, ще я разпознае незабавно.Но преконфигурирана за модерна кола и 2024 г.

Предстоят още неща, както и някои по-добри снимки, но аз бомбардирах наоколо, правейки различни истории през последните няколко седмици.Така че подреждането на нещата за мини-проекта остана на заден план.

 Което, нека си признаем, е историята на всяка проектна кола – мини или не – доколкото някой си спомня.

Все пак, в хода на споменатите приключения, бях в Япония, разглеждайки някои от новите продукти на Toyota и Lexus. И се задълбочих малко в това, което следва. И бъдещето изглежда наистина светло със следващото поколение „призматични“ батерии на Toyota. Сега новите батерии се предлагат в три различни варианта.Първият ще бъде производителна батерия, която ще предлага два пъти по-голям обхват от сегашните батерии в неща като bZ4X на Toyota за 20 процента по-ниска цена. Така че по-малка и по-лека батерия би била възможна с пробег от 480 км в реалния свят в моята кола, нещо, което ще подобри значително изживяването.

След това ще има качествена, евтина LFP батерия за електромобили от среден клас.

Която ще бъде с 40 процента по-евтина, но ще увеличи обхвата само с 20 процента.И високопроизводителна батерия, която ще бъде по-тънка и лека от всичко, което ние в момента има.Но е конфигуриран за изходна мощност с висока мощност. О, и всички те ще се зареждат от 10-80 процента за десет минути. Това са вид практически подобрения, които блестят .Особено след като зареждането на обществени зарядни устройства изведнъж се превръща в съвсем различно предложение.

В средата на бъдещето очевидно има и технология за твърдотелни батерии през 2027/28 г. (където течността или гелът в традиционната литиево-йонна батерия не съществуват).Които отново са левги напред. По-бързо зареждане, по-безопасно, по-ефективно, много по-голяма енергийна плътност .Списъкът с причини защо твърдото състояние наистина може да промени играта е дълъг. Въпреки че не очаквайте скоро да се появят в „евтините“ електромобили.

И докато всички говорят за пробег, има и крачки, които се правят по отношение на ефективността .В края на краищата наличието на голям резервоар за гориво не означава, че получавате добри км на галон и същото може да се каже за електромобилите.Колкото повече км можете да получите от всеки kWh, толкова по-малко батерия всъщност ви е необходима. Революцията не е приключила, ние все още сме в средата й. След бавен старт, изглежда, че Toyota най-накрая засилва играта си.