МОЖЕ ЛИ TOYOTA BZ4X НЯКОГА ДА СЕ СЧИТА ЗА СТРАХОТНА КОЛА?

Звучи оксиморонично да се каже, че Toyota bZ4X е посрещната със стряскащи количества двойственост.Но това е една от онези коли, които изглежда са се появили, забелязали са за кратко и след това са изчезнали от колективното съзнание почти веднага. Защо? Е, мисля, че много хора очакваха малко повече от Toyota. След като закъсняхме за изцяло електрическото парти, някои от нас се надяваха на по-силна перспектива. Toyota ни предостави масовия хибрид – Prius – така че като бизнес тя има много опит, когато става въпрос за електрификация.  

Но, и това е голямо, но, достатъчно добре изглеждащ SUV с име като салата от думи , леко разочароващ пробег в реалния свят. И някои други незабавни проблеми означаваха, че повечето от тях се наведе под парапета.  

Една от причините беше фактът, че поради някаква производствена грешка колелата очевидно бяха буквално склонни да паднат от това вагонче.Което доведе до малко спиране на процеса на стартиране. Вече всичко е поправено. Освен това беше фактът, че bZ4X изглежда нямаше сериозна идентичност – нямаше много USP, за който да се хване. Освен, че имаше действителна способност за проходимост – и режимите, за да го докаже – дори и във формат с голо задвижване на предните колела. Но след това погледнахте гамата и се чудехте дали това е нещо, което сте готови да рискувате .

Много хора се сдобиха с Тоyota и откриха, че дори да се сравнят очакванията от гамата е почти невъзможно.  

И все пак… има нещо в него, което вероятно не заслужава уволнението. Базиран е на същата платформа e-TNGA като Subaru Solterra. И е наистина добър за офроуд дори с нормални гуми. Toyota актуализира до невероятно консервативния софтуер. За да използва повече от буфера на батерията за реална употреба, а останалата част от него е до много работни места. Удобен е за петима души, има голям багажник и изглежда доста здрав. Големите черни пластмасови арки не са по вкуса на всеки, но мисля, че вършат работа.  

Така че имаме един за малко. Версията TG Garage е с двоен двигател и следователно задвижване на всички колела. Най-висока спецификация „Vision“ 99 000 лв. Което несъмнено е проблем, тъй като 99 000 лв вече могат да ви купят някои много хубави чисто електрически автомобили. Но това кола ли е толкова лесно отхвърлена, колкото изглежда? Може ли Toyota bZ4X някога да се счита за страхотно нещо за притежаване? Е, предстои да разберем. През първите 1900 км видях пикове от 140kW на обществено зарядно устройство (от максимум 150).Което е добре. И кучето изглежда го обича – което винаги има значение. О, и може би имам някои леки… ъъъ… „планове“ в движение. Но нека това да остане между нас, нали?