Като всеки истински европеец, когато видя, че вече се събира голяма маса хора, отивам да видя за какво става дума. Може би ще извлека нещо от това. Кофа с брашно, безплатен телефон, нещо. Но обикновено просто ми крадат нещата. Все пак реших да видя какво става с Toyota Rav4 XA50.

Този път казах, че трябва да видя какво има, тъй като предишното поколение Rav4 си остава нещо като мистерия за мен, наравно с това да разбера Кой е убил капитан Алекс. Вместо това, Toyota Rav4 XA50, сегашното поколение поколение, е ефективно навсякъде по пътищата на Европа и извън нея. Наистина ли е толкова добро?

Да и не.

Като всичко в живота, Toyota Rav4 XA50 има своите предимства и недостатъци.

Така че нека започнем с професионалистите.

На първо място, имате безопасност. Toyota Rav4 XA50 е най-безопасният кросоувър в своя клас, поне на европейския пазар. Така че, ако се интересувате от този вид неща и те вероятно са високо в списъка ви с приоритети, новият Rav4 е за вас.

Второ, имате умопомрачителната икономия на гориво. Тойота направи много хитър ход. Базовият Rav4 е с 2.0 атмосферен бензинов двигател и струва 32 000 евро. Вместо това хибридът струва 35 000 евро, но ако вземете под внимание правителствените стимули за хибриди и EVS, ще получите приблизително същата цена като обикновения бензин в базовото ниво на оборудване. Но с хибрида получавате 70 допълнителни конски сили и още няколко допълнителни екстри и това е, което накара хората да се обърнат към хибрида. А хибридите на Toyota са легендарни със своя разход на гориво. Хибридът C-HR например може да достигне до 70 mpg при градско шофиране.

Нали, а недостатъците? Ще говорим за тях под общи въпроси.

Двигатели Toyota Rav4 XA50 Бензин

  • 2.0 NA от 150 и 175 конски сили – Както споменах по-горе, този двигател наистина не си заслужава. Ако вземете под внимание правителствените стимули за хибриди и електромобили, този двигател е малко по-евтин, но също така е с по-ниска мощност, по-лош разход на гориво и не е достатъчно мощен.

Toyota Rav4 Хибрид

  • 2.5 Hybrid от 200, 220 и 302 конски сили – Нека поговорим повече за този хибрид. Той беше наличен в предишното поколение, но беше най-известен с работата си върху Lexus NX, защото беше почти единственият наличен двигател. Това не е бърз двигател, но е пестелив и надежден двигател, но от друга страна никой не купува своя Rav4 с мисълта за изгаряния на паркинга или драг състезания. Така че частта за икономията на гориво е взета предвид. Технически този двигател не може да бъде ремонтиран, но на теория трябва да издържи много години. След това имате батериите, които също са склонни да издържат.

Toyota Rav4 XA50 проблеми

  • Основният проблем с настоящия Rav4 е цената. Разбира се, цената му може да е по-ниска от конкуренцията в повечето континенти по света, но в Европа бие конкуренцията поради допълнителните данъци. И Toyota също е много скъпа на пазара на употребявани автомобили, понякога е по-скъпа от покупката на нова. Благодаря на автомобилната криза и забавените срокове за доставка на нови автомобили за надуване на цените на пазара на употребявани автомобили.
  • Звукоизолацията винаги е била грижа на Toyota и този път те обещаха да оправят нещата и да се захванат за работа. Освен че са свършили работата само наполовина, буквално. Отидоха само с шумоизолация в предната част на колата, до предните седалки, задните седалки остават голи и всякакъв вид разговор ще бъде нечут при високи скорости. По принцип, ако имате досадна тъща, която не искате да чувате, докато шофирате, вземете Toyota Rav4 XA50 и я сложете отзад. Гарантирам, че няма да я чуете.
  • Има много случаи в САЩ, при които резервоарът за гориво не се пълни напълно, така че предупреждението за ниско ниво на гориво започва много рано, когато имате около 100 км пробег или какъвто и да е обхват, който компютърът смята, че показва.
  • Инфоразвлекателната система все още се нуждае от висше образование, за да се използва, а системата Apple/Android Carplay все още е толкова ефективна, колкото служител с минимална заплата, който е извикан да работи в неделя, очевидно без заплащане.
  • Евтината вътрешна пластмаса изглежда е повтаряща се тема в новите Toyota и Rav4 не избягва този образ.
  • Не съм голям фен на CVT скоростните кутии и Toyota продължава да ги използва. Защо?
  • Rav4 има 2 батерии. Един за хибрида и един за стартера. Стартерното тесто обаче е с размерите на опаковка дъвка и ще умре при най-малкото безотговорно потребление на енергия. И то ще изчезне и вие ще останете на безизходица. Така че се уверете, че когато гасите колата, изключете вътрешното осветление, запалката и всеки евентуален енергиен поглъщач.

Toyota Rav4 XA50 Заключение

Ако пренебрегнете цената, която е малко висока, тогава Rav4 е отлична кола. Той е икономичен, надежден и много безопасен. И на едни изглежда много, много добре, а на други – адски добър и ефективен уред на колела. За мен Rav4 XA50 е много добра кола, но много, много скъпа.

Какви двигатели препоръчваме? 2.5 хибрид е единственият отговор. Без съмнение. Всъщност трябва да повторят схемата с NX и да продават само този двигател.