Техническият шеф на VW потвърждава пред TG, че „Golf е сърцето на нашата марка“. Плюс: GTI ще продължи да живее като EV
„Това е сърцето на нашата марка. Няма да убием Голфа.” Така каза Кай Груниц, ръководител на техническото развитие на Volkswagen при представянето на новия Mk8.5 Golf . Той потвърди, че това ще бъде последният Golf с вътрешно горене. Когато се появи следващият, вероятно през 2028 г., ако следва редовния осемгодишен продуктов цикъл на VW, той ще бъде изцяло електрически.
Какво тогава за Volkswagen ID.3 ? „Няма достатъчно място за два или три различни модела, подходящи за един и същ клиент“, казва Груниц. „Започнахме да работим върху напълно електрически Golf. Имаме конкретни идеи как ще изглежда, но ще видим как ще се развие пазарът. Ще има припокриване.“
Въпреки че не би бил привлечен от това дали брандирането на ID е за скрап, ясно е, че VW сега осъзнава капитала на марката в името на Golf. Това е добра новина. Когато целият автомобилен пазар се разпада, е важно да има котви. Знаеш къде си с голф .
Но дали това ще бъде само ID.3 в Golf дрехи?
„Ако донесем електрическо превозно средство с името Golf, то трябва да е истински Golf. Трябва да изглежда като голф. Трябва да е достъпен като Golf. Трябва да е способен като Golf. И трябва да има GTI.”
Grunitz не би стигнал по-нататък относно GTI или коментира дали ще бъде с предно, задно или задвижване на четирите колела. VW може да види полза от запазването на марката R за вариант с два двигателя.
Той няма да бъде изграден върху платформата MEB, която е в основата на Volkswagen ID.3 и почти всички електрически автомобили на VW Group. Следва SSP: „Идеята зад SSP е да има превключваеми модули“, каза Груниц, „и да комбинира всичко това само в две и половина платформи… започва се от Polo и се стига до Bentley Bentayga .
„Идеята е да имаме същата електрическа архитектура. Днес имате четири или пет различни архитектури. Но SSP ще бъде обща електронна архитектура за цялата група. Той продължи да обещава, че въпреки че това предполага допълнителна хомогенност, всъщност позволява на всяка марка повече свобода на дизайн и опаковка.
VW отговори на критиките с Mk8.5. GTI, представен на Fat Ice Race през уикенда като част от празненствата по случай 50-ия рожден ден на Golf, връща сплавите за набиране на телефона и, което е по-важно, физическите бутони на волана. Ще бъде ли това последният страхотен Golf или има надежда за електрическото му бъдеще?