VW прави още една стъпка към създаването на нова местна под-марка за електрически автомобили в Китай. Германските медии съобщават, че новият етикет ще включва линиите на семейството ID, което китайските клиенти са посрещнали само с умерен ентусиазъм. И все пак, VW вече има предвид модел.

Новата марка Volkswagen China ще предаде повече стил на живот и ще се хареса на по-младата аудитория, пише Automobilwoche. Това е в съответствие с това, което Cupra трябва да направи в Европа. Съответно първият модел от новия лейбъл, който ще бъде пуснат в Китай, ще бъде Cupra Tavascan, който VW показа преди няколко дни.

Така или иначе Cupra ще се произвежда в Китай. Досега обаче продукцията в Анхуей е била планирана изключително за износ, но изглежда, че тези планове са се променили. Tavascan вече ще се предлага в Китай, но не като Cupra, а под новия етикет, който все още не е именуван. „В Китай ще се движи под друга марка“, цитира Automobilwoche високопоставен мениджър.

Защо Volkswagen не пуска Cupra в Китай главно поради практически причини. „Създаването на напълно нова марка там е твърде скъпо“, каза мениджър на компанията пред Automobilwoche. „Няма да направим това.“ Освен това Volkswagen има лош опит със Škoda и китайския стартъп Jetta. И двете се намират под един процент пазарен дял и Шкода вероятно скоро ще се оттегли напълно от страната, пише Automobilwoche. Вместо това VW предпочита да пусне подетикет пред утвърдената марка Volkswagen.

В доклада не се казва точно как ще се казва новата подмарка. Въпреки това, колко силно новият етикет ще бъде или няма да бъде възприет като VW от китайските клиенти вероятно ще бъде решаващ. Nio и BYD, например, се споменават като модели за подражание – BYD, по-специално, зае челната позиция по продажби в Китай от Волфсбург през първото тримесечие.

Що се отнася до привлекателността на Tavascan, това е най-мощният модел MEB до момента и първото изцяло електрическо SUV купе на компанията. Изключително важната свързаност в Китай може да се обслужва от информационно-развлекателния сензорен екран на модела, който е с размери 15 инча по диагонал, „най-големият досега в модел Cupra“, пише VW. Настоящите модели MEB трябва да се задоволяват с десет- или дванадесет-инчови екрани. Все пак информационно-развлекателната система произхожда основно от ID.7 и дали е достатъчна, за да удиви китайските клиенти, остава да видим.

Volkswagen в Китай, за Китай

Съобщава се, че Cupra Tavascan ще се произвежда в завода на Volkswagen Group Anhui в Китай, също и за световните пазари. Компанията се надява да продава повече от 70 000 автомобила годишно.

След завършването на заводите Anting (SAIC VW) и Foshan (FAW-VW), Anhui е третото производствено съоръжение на групата за чисто електрически превозни средства в страната. За разлика от двата предишни завода на MEB в Китай, VW управлява там, придобивайки 75 процента мажоритарен дял в съвместното предприятие с JAC и преименувайки компанията от JAC Volkswagen на Volkswagen Anhui. В другите две съвместни предприятия китайските партньори все още държат поне 50 процента.

Като цяло Анхуей като местоположение изглежда поема по-централна роля в последната стратегия на Volkswagen „в Китай, за Китай“, както го нарече Ралф Брандщетер, член на борда на групата за Китай, когато обявяваше ново местно начинание за научноизследователска и развойна дейност „100%TechCo“ през април. „Чрез последователно обединяване на капацитета за разработка и доставки и интегриране на местни доставчици на ранен етап, ние значително ще ускорим темпото на развитие.“

Проектът, наричан още „нова компания“, трябва да комбинира разработката и доставките на превозни средства и компоненти, когато стартира през 2024 г. Volkswagen очаква новото звено да доближи немската корпорация до китайските клиенти чрез интегриране на „най-съвременни художествени технологии от местни доставчици“, между другото.

„В първата стъпка 100%TechCo ще ръководи развитието на моделите на съвместното предприятие Volkswagen Anhui, базирани на платформата MEB, и ще отговаря за разработването на специфични за Китай изисквания за платформа и модули с фокус върху електрическата мобилност,“ каза Маркъс Хафкемайер, новият главен изпълнителен директор на 100%TechCo.

При обявяването на новата компания Volkswagen очакваше тя да играе важна роля в разработването на бъдещ модел на марката Volkswagen, който да бъде пуснат на пазара през 2024 г.