VW AMAROK – МОЖЕ ЛИ НОВИЯТ ДА БЪДЕ ВЪРХОВНИЯТ СЕМЕЕН SUV?
Volkswagen Amarok -Пет места, кофи с багажно пространство – макар и донякъде пространство за багаж на открито. Освен ако нямате някакво покривало за багаж – и повече офроуд интелигентност, отколкото всеки клиент на Touareg/XC90/Range Rover/Q7 може да изисква.Плюс възможността да вземете много градински отпадъци, без да подреждате багажника с брезент.
Това поне е теорията. И сега имам няколко месеца с новия Amarok на VW, за да открия дали тази теория е гениална или напълно глупава. Може ли луксозен пикап с двойна кабина да свърши работата на голям семеен SUV? Нека разберем.
И така, Volkswagen Amarok .Няма да го загубите на паркинга на Budgens, това е сигурно. Във второто най-високо, фокусирано върху офроуд оборудване „PanAmericana“.Което включва заключване на задния диференциал, добавена защита на долната част на каросерията и черни алуминиеви джанти .И носещ боя Bright Blue Metallic, Amarok изглежда сериозно целенасочен. С всички квадратни арки, вдлъбнати надписи на задната врата и утилитарна сериозност.
Децата ми смятат, че това е най-готиното превозно средство в историята на Вселената.Но от друга страна смятат, че Харибо върху препечен хляб е върхът на кулинарната изтънченост.Така че правете с тази информация каквото искате.
Това, което е Amarok, без съмнение, е изключително огромно . Това второ поколение ‘Rok е с почти 10 см по-дълъг от своя предшественик, с размери 535 см от носа до вратата на багажника. Това е с 30 см по-дълго от новия Range Rover.
Дали смятате това за положително или отрицателно, подозирам, че зависи от това колко често ви се налага да се навивате в тесни места за паркиране.
Според съвременните стандарти задвижването на Amarok също е с подобни супер размери. Единственият наличен двигател със спецификациите на PanAmericana е 3,0-литров V6, произведен от Ford. Не забравяйте, че Rok споделя по-голямата част от хардуера си с Ranger на Ford. Произвеждайки 237 к.с. и въртящ момент от 367 lb ft.
По-малките версии предлагат опцията за 2,0-литров дизел, но с Amarok, който накланя везните някъде около 2300 кг. Той трябва да преодолее много собствена маса, преди да започне да мисли за преместване на това, което сте натоварили на борда. Ще се захванем с динамиката на шофиране в по-късна актуализация.Но е достатъчно да кажем, че Amarok няма да притеснява никакви суперавтомобили извън светлините. Но това е добре: това е семейна кола, помниш ли?
Може да се твърди, че подходящ сериозен пикап с подходящо задвижване на четирите колела и правилни диференциали е може би малко… прекалено специфичен за семейна кола.
Но ето нещо: Audi Q7 е прекалено определено за семейна кола, но това не спира семействата да го купуват. Всъщност почти всеки семеен автомобил, който се продава днес – с изключение може би на Dacia Jogger – е прекалено специфичен за работа, това е само въпрос на степен.
Освен това далеч не е намален: Amaroks започват от 74 000 лв., но това е без ДДС. Нашата елегантна версия накланя везните на 105 747 лв преди данъци или 128 247 лв с данъци и на пътя.
Погледнато от едната страна, това са много пари за базиран на Ford пикап. Но погледнато от другата страна, това е голям SUV – пълен с кожа, стерео уредба Harmon Kardon, CarPlay, асистент за лентата и почти всяка друга модификация, от която може да се нуждаете – за 24 000 лв по-малко от най-евтиния Touareg. И, доколкото мога да преценя, със способността да се изкачите до истински Хималаи, ако настроението ви го вземе.
Дали Amarok е много скъп пикап или гигантски семеен SUV на добра цена? Или и двете? Или може би нито едно от двете? И наистина ли е възможно да паркирате дълъг почти осемнадесет фута камион някъде в югоизточна Англия? Всички тези въпроси ще получат отговор през следващите няколко месеца. Време е за „Rok and roll…