„ Конкурентът на купе-кросоувър на Volkswagen Taigo ще спечели някои фенове заради по-спортния си външен вид, но иначе е лесно забравим “
КАКВО Е?
Най-новото купе-кросоувър на Volkswagen, което разбива ниша. Volkswagen Taigo се присъединява към огромна гама VW SUV автомобили, които се продават в Обединеното кралство. Всички от които сега ще се опитаме да изброим И така, дълбоко дишайте.
Базиран е на платформата MQB A0, която е в основата както на Polo, така и на T-Cross. Технически това също не е изцяло нова кола, защото споделя много с Volkswagen Nivus, продаван в Южна Америка. За да се превърне в Taigo, той получава няколко стилистични промени отвътре и отвън, както и ново ниво на оборудване R-Line.
И КЪДЕ СЕ НАМИРА В ГАМАТА?
Когато беше представен, общият консенсус беше, че Taigo ще се превърне в новия VW SUV от базово ниво на нашите брегове. Въпреки това, Volkswagen знае, че стилът на каросерията „купе“ означава, че може да таксува допълнително за малко повече „стил“. Цените започват от малко над £23k, приблизително с £1k повече от по-малкия T-Cross и около £2,5k по-малко от по-големия T-Roc. Преминете към раздела за купуване за повече.
КОЛКО ГОЛЯМ Е?
Обикновено не бихме изброявали произволни измерения в рецензията, но като се има предвид леко объркващият характер на кросоувър пазара в Обединеното кралство (подценяване, ако някога е имало такъв), това трябва да се надяваме да осигури някакъв контекст. Стандартният люк на Polo е дълъг 4053 мм, висок е 1461 мм и е широк 1751 мм, без страничните огледала да се включват. Taigo е дълъг 4266 мм, висок 1494 мм и широк 1757 мм. Забележително подобни, нали?
Taigo обаче получава по-голям багажник, с 351 литра, нарастващи до 440 литра – това е с 15 литра по-малко от T-Cross и пет литра по-малко от T-Roc, като същевременно е до голяма степен наравно с конкуренти, включително Ford Puma , Nissan Juke и Renault Capture – пълни подробности можете да намерите в раздела интериор.
Неговата търговска точка обаче всъщност е неговият имидж в стил купе и вероятно вече сте взели решение за външния вид. Това едва ли е най-привличащото внимание нещо в сектора, а дръзката задна светлинна лента с пълна ширина разделя мненията. И все пак е по-малко поляризиращ от нещо като Ford Puma, макар и лесно забравимо. По-високите нива на оборудване получават масивна черна пластмасова облицовка по протежение на праговете и сребристи релси на покрива за малко повече вид на стил на живот, ако това ви харесва.
КАКВИ СИЛОВИ ЗАВОДИ МОГА ДА ИМАМ?
Taigo е само бензинов, като вашите опции са 1,0-литров турбо трицилиндров двигател с 94 к.с. или 108 к.с., плюс 1,5-литров турбо четирицилиндров двигател със 148 к.с. Можете да имате ръчни или автоматични скоростни кутии, но задвижването на предните колела е стандартно и VW вече е изключил GTI или R изпълнение вариант.
Досега изпробвахме двигателите с 94 и 108 к.с. и открихме, че нито един не е особено усъвършенстван. Напредъкът беше особено пешеходен с двигателя с по-малка мощност, който беше достатъчно удобен в града, но се чувстваше извън зоната си на комфорт при по-високи скорости. Обзалагаме се, че не гледайте под по-мощния двигател.
Все пак возенето беше достатъчно плавно, особено на базовите 16-инчови алуминиеви джанти, поемащи лесно неравности и дупки. Справя се изненадващо добре и в завоите, като остава равен и спокойствие. Пълни подробности в раздела за шофиране.
КАК ВСЪЩНОСТ ДА КАЖА ИМЕТО?
Страхотен въпрос и такъв, който все още е валиден, когато разговаряме за Touareg почти две десетилетия след пускането му на пазара. Тайго се произнася като тайго.