Volkswagen Tiguan е просторен и удобен за шофиране SUV. По-евтините версии обаче са скучни. Tiguan е по-скъп от много от алтернативите си.
Положителни характеристики на Volkswagen Tiguan:
-Голямо пространство на задната седалка
-Голяма и практична кабина
-Удобен и тих за шофиране
Отрицателни характеристики
-Един от най-скъпите семейни SUV автомобили
-Основните версии изглеждат скучни отвътре и отвън
-Неудобни екрани
Най-популярни: Volkswagen Tiguan Life 1.5 TSI
5 врати
Бензин
С ръчни скорости
Volkswagen Tiguan добра кола ли е?
Volkswagen Tiguan е един от най-обикновените SUV – той е голям и просторен, с висока позция на водача. Можете да го имате с бензинов или дизелов двигател или като plug-in хибрид с ниски емисии.
Алтернативите включват SEAT Ateca и Skoda Karoq, с които Tiguan споделя своите двигатели и много от своите основи. Но въпреки приликите , има и някои съществени разлики. SEAT е спортен и атлетичен; Skoda е умна и прагматична; и VW Tiguan е добре облечен и обича своите технологии.
Привлекателността на Volkswagen Tiguan е широкообхватна в резултат на по-класическия му имидж. Във форма с високи спецификации може да се разглежда като алтернатива на малките SUV автомобили Volvo XC40, Mercedes GLA, Audi Q3 и BMW X1. В по-ниски комплектации той може да бъде алтернатива на Nissan Qashqai с по-висока спецификация или Renault Kadjar.
Отвътре Tiguan e с високи спецификации , изглеждат интелигентно и имат плюшени седалки, но по-евтините модели имат по-очевидни твърди и драскащи се пластмаси, които изглеждат неуместни в луксозен модел като този. Наистина си струва да обърнете внимание на спецификацията, за да извлечете най-доброто от този VW SUV.
Екранът на информационно-развлекателната система е пълен с функции, включително Apple CarPlay и Android Auto, и има опции, включително цифрови циферблати и голям основен екран. Въпреки това е малко трудно да се използва, тъй като няма достатъчно физически бутони – чувствителни на допир панели, които не са много добри за използване по време на шофиране.
Volkswagen Tiguan е наистина практичен. Има много място на задните седалки, а багажникът е достатъчно голям за всичко, от което се нуждаете, от седмично пазаруване до обзаведено къмпинг пътуване с цялото семейство. Ако имате нужда от седем места, има различен модел, наречен VW Tiguan Allspace – той е много подобен, но се предлага с две допълнителни седалки отзад.
Tiguan не е точно вълнуващ за шофиране, но е удобен, тих и се чувства сигурен и стабилен на по-бързи пътища. Успокояващо е да знаете, че сте обхванати и от неговите усъвършенствани системи за безопасност, включително стандартно автоматично аварийно спиране в града. Въпреки това, той е много по-фокусиран върху комфорта, отколкото върху удоволствието от шофираното по второкласен път – ако искате последното, ще бъдете по-добре обслужвани от SEAT Ateca.
Има добра гама от двигатели, от 1,5-литров бензинов двигател със 130 или 150 к.с. до мощния SUV Tiguan R с неговия 2,0-литров мотор с 320 к.с. За по-екологичните сред вас има полуелектрически plug-in хибрид с 245 к.с., който има ниски емисии и електрически пробег от 50 км. Дизеловите версии използват 2,0-литров двигател със 150 к.с. Можете също така да избирате между автоматична скоростна кутия и опции за задвижване 4×4.
Моделите със задвижване на четирите колела са полезни, ако живеете някъде, където има много черни пътища и редовно вали сняг през зимата, но за повечето хора е най-добре да ги избягват, защото те не са толкова икономични като тяхното задвижване на двете гуми двойници.
Ефективност и комфорт при шофиране на Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan е лесен за шофиране и има набор от силни и сравнително икономични двигатели – но моделите от най-високата спецификация R-Line не са толкова удобни при неравности, колкото останалата част от гамата на Tiguan
В града
Както при всички SUV, вие седите малко по-високо, отколкото в нормален хечбек, така че да имате по-добър изглед. Това каза, че не седите толкова високо във Volkswagen Tiguan, колкото в по-голям SUV, като Land Rover Discovery Sport, но вероятно е достатъчно високо за повечето хора.
Стандартното окачване е доста удобно при неравности в града и има опционално адаптивно окачване, което има комфортен режим и е дори, е, по-удобно. За кола с размерите си, Tiguan има и приемлив диаметър на завой – 11,5 метра – така че можете лесно да се движите около малки кръгови кръстовища и други подобни, а лекото кормилно управление помага.
Tiguan eHybrid, разбира се, се налага в града , можете да се движите с тиха електрическа енергия с нулеви емисии. Паркирането е лесно благодарение на добрата видимост и стандартните задни сензори за паркиране и можете да надстроите до интелигентна автоматизирана система за паркиране, ако имате затруднения с успоредните пространства.
На магистралата
Tiguan е страхотен автомобил за дълго пътуване по магистрали . Той е тих и удобен.
Ако карате на дълги разстояния , струва си да разгледате двата варианта на дизеловия двигател (да, дори при цените на горивото…), тъй като и двата са впечатляващо пестеливи, но 1,5-литровият бензинов двигател не е за бъде уволнен. Той е много рафиниран и е по-икономичен, отколкото си мислите (40 mpg при ежедневно шофиране), да не говорим, че е много по-евтин за закупуване от дизелите.
По криволичещ път
Tiguan получава избираеми режими на шофиране, включително настройка Sport, за всички, освен за основната версия, която изостря кормилното управление и дросела и втвърдява окачването, ако сте платили за тези адаптивни амортисьори. Ако имате автоматична скоростна кутия DSG, ще получите и лостчета за превключване на предавките за ръчни промени, което изглежда толкова безсмислено в голяма, тромава семейна кола…
Наистина, Tiguan вероятно кара най-добре, когато настройките са в скучно звучащия режим „Нормално“. Не е забавно, но има добре реагиращо кормилно управление и вдъхващо увереност сцепление. Tiguan по принцип не поставя волан погрешно, но потърсете другаде (BMW X1 може би…) за повече тръпка зад волана.
Пространство и практичност
Има достатъчно място в задната част на Volkswagen Tiguan дори за високи пътници, за да се настанят удобно – но трима възрастни един до друг ще се почувстват малко смачкани.
Volkswagen Tiguan е много практичен автомобил, както може да се очаква. Получавате прилична жабка, място за съхранение под подлакътника на предната седалка и повече място на централната конзола с две големи поставки за чаши, които могат да се сгънат, за да направят една голямо място за съхранение. Има повече място за съхранение пред скоростния лост, с два USB-C гнезда и 12-волтов конектор.
Кошчетата на вратата са огромни – няма значение за бутилка вода, на практика можете да поставите тънък куфар там и те са подплатени с филц, така че нищо не дрънка. Има една допълнителна, малка тава за съхранение, която се сгъва до дясното ви коляно за всичко, което трябва да бъде прибрано на сигурно.

Багажно пространство
По-високоспецифичните Tiguan получават задвижвана задна врата (но е доста бавна, така че може би просто я повдигнете сами?). Самият багажник е огромен, с 520 литра пространство до капака на багажника и можете да го увеличите до 615 литра, ако плъзнете задните седалки докрай напред.
Въпреки това, ако сте закупили eHybrid версията на Tiguan, това пада със 139 литра до 476 литра – по-малко, но все пак прилично.
Багажникът на Tiguan не е толкова просторен, колкото на огромната Skoda Kodiaq, която има 720 литра място в петместна форма. Той обаче е по-сравним със Skoda Karoq, който има почти идентично багажно пространство с VW, докато SEAT Ateca има малко по-малко с 510 литра.
Гледайки по-премиум конкуренти, Volvo XC40 е малко по-просторен с 578-литров багажник, въпреки че Tiguan засенчва останалата част от конкуренцията, с комфортно по-голям багажен капацитет от BMW X1 (505 литра), Mercedes GLA (435 литра ) и Audi Q3 (380 литра).
Има плосък товарен ръб, така че по-тежките предмети са лесни за товарене и разтоварване и има много куки за багаж и точки за закрепване. Има и 12-волтов контакт, ако трябва да захранвате нещо от багажника, като помпа за гуми или може би дори охладителна кутия за безалкохолни напитки.
Има малки допълнителни тави за съхранение от всяка страна на багажника и когато трябва да повдигнете пода на багажника нагоре, за да вземете резервното колело, има малки пружинни щипки, които го държат на място, така че да не се плъзне обратно надолу и те удари по главата. Този под на багажника също може да се регулира по височина, въпреки че разликата във височината е само малко над един инч.
Задните седалки могат лесно да се сгънат чрез издърпване на лостове в багажника, но те не се сгъват напълно на 100 процента и ще трябва да се наведете (или да преминете през задните врати), за да ги натиснете надолу напълно на място. Разбира се, ако искате повече пространство, можете да опитате по-големия, седемместен Tiguan Allspace…
Интериор и аксесоари

Интериорът на Tiguan е интуитивно оформен и разполага с впечатляващи опционални технологии. Повечето от материалите му изглеждат доста плюшени, но не изглежда особено вълнуващо…
Интериорът на Volkswagen Tiguan може да изглежда познат, ако сте карали предишния модел, но има някои промени и актуализации.
Има нов волан, който се предлага с тъчсктийн бутони. Можете да плъзгате и плъзгате за допълнителни функции.
Има и тъчскрийн бутони за климатичния контрол и отново те са малко по-неудобни. Панелът поне изглежда малко по-добре, както и преработеният скростен лост.
Стандартно Tiguan идва с 8,0-инчова информационно-развлекателна система, която всъщност работи доста добре. Има и 9,0-инчова версия, която е още по-добра. По-голямото винаги е по-добро… Има логично оформление и има полезни бутони за бърз достъп, както и управление с жестове (при което контролирате екрана, като размахвате ръце пред него). Още по-добре, има безжични връзки за Android Auto и Apple CarPlay и вероятно ще прекарате повече време в тях, отколкото в собствения софтуер на VW.
Tiguan получава физически циферблати от старата школа , но останалата част от гамата има 10,25-инчов екран с цифрови инструменти, с персонализирано оформление и много информация.
Целият дизайн на интериора на Tiguan всъщност не се е променил толкова много и все още е доста семпъл и прост отвътре, но таблото изглежда малко по-елегантно и по-широко от преди.
Като цяло качеството е прилично, а седалките са удобни (плюс това по желание можете да имате електрическо регулиране на седалката и хубава кожа). Позицията за шофиране също е добра и има много настройки – добра новина, ако сте много висок или много нисък.
Сигурност и безопасност
VW Tiguan получава пълна оценка от пет звезди за безопасност от експертите по краш тестове на Euro NCAP. Неговият резултат от 96 процента за безопасност на възрастните пътници означава, че е в най-високото ниво, докато оценките му за безопасност на децата и уязвими участници в движението също са добри.
Стандартно всички Tiguan получават оборудване за безопасност, което включва въздушни възглавници тип завеса, странични въздушни възглавници за тези отпред, въздушни възглавници за водача и пътника и възглавница за коленете на водача. Адаптивният круиз контрол също е стандартен, както и контролът на стабилността и мониторът за сънливост на водача, разпознаването на пътните знаци и аварийното автономно спиране, което може да разпознае пешеходци, излизащи пред вас. Освен това получавате предни и задни сензори за паркиране и управление за поддържане на лентата.
От предната част на сигурността има ISOFIX котви за детски седалки на външните задни седалки, аларма, централно заключване с блокиращи блокировки и вградена система за аварийно „електронно повикване“, която автоматично вика за помощ, ако установи, че въздушните възглавници са изгасна и никой в колата не се движи.