Дебютът на изцяло електрическия SUV Macan беше отложен поради закъснения във вътрешното софтуерно подразделение на VW.

Софтуерното подразделение на Volkswagen Group, Cariad, ще бъде готово да достави своя забавен премиум софтуерен пакет на Porsche навреме за пускането на изцяло електрически SUV Macan през 2024 г., каза Оливър Блум, който е главен изпълнителен директор на VW Group и нейния бизнес Porsche.

„През последните години се борехме със софтуерни проблеми на ниво Cariad във VW Group. Сега те са [близо] до завършване на софтуерната платформа за Macan“, каза Блуме пред анализатори по време на разговора за печалбите на Porsche в понеделник.

Porsche заяви в проспекта си за IPO миналата година, че дебютът на електрическия Macan е бил отложен поради бавното развитие на софтуера. EV ще използва новата премиум електрическа платформа PPE на VW Group, споделена с Audi.

Cariad разработва софтуер, известен като E3 (“E cubed”) 1.2 за Porsche и Audi, който да се използва при автомобили с платформа PPE, както и други електрически модели. Porsche и VW заявиха, че ще позволят „най-модерните“ системи за подпомагане на водача и информационно-развлекателни системи, както и актуализации по въздуха.

През 2021 г. VW Group заяви, че софтуерът E3 1.2 ще се появи през 2023 г. Предшественикът на Blume като ръководител на VW Group, Херберт Дис, беше свален през юли, ход, който отчасти се дължи на забавяния и проблеми със софтуера. Volkswagen заяви във вторник, че Cariad, която е създадена от Diess, е имала оперативна загуба от 2,1 милиарда евро (2,24 милиарда долара) през 2022 г. при приходи от 800 милиона евро.

Софтуерът ще бъде използван и за изцяло електрическата версия на спортния автомобил 718 Boxster, който идва „в средата на десетилетието“, каза Porsche в един от своите слайдове за приходите в понеделник.

Изцяло електрическата версия на големия SUV Cayenne, която се очаква след електрическия 718, също ще използва 1.2.

Бъдещите модели Porsche 718 ще бъдат напълно електрически и ще използват софтуера Cariad на VW Group, но закъсненията могат да повлияят на пускането на модела, каза VW. Показан е настоящият бензинов модел 718 Boxster.
Бъдещите модели Porsche 718 ще бъдат напълно електрически и ще използват софтуера Cariad на VW Group, но закъсненията могат да повлияят на пускането на модела, каза VW. Показан е настоящият бензинов модел 718 Boxster.

Porsche каза в проспекта за IPO, че забавянето на софтуерната платформа E3 1.2 също може да повлияе на графика за пускане на пазара на „по-специално BEV моделите на 718 [спортен автомобил Boxster] и Cayenne.“

Porsche също потвърди в понеделник, че моделите, следващи електрическия Cayenne, ще използват адаптация на софтуера 1.2, наречен 1.2 Evolution, включително нов флагмански изцяло електрически SUV над Cayenne с кодово име K1, който също ще бъде първият модел, който ще използва разработения от Porsche Sport версия на SSP (платформа за мащабируеми системи) на VW Group.

Porsche отбеляза желанието си да разработи 1.2 Evolution в своя проспект за IPO, след като предупреди, че паралелното развитие на Cariad на стека от следващо поколение 2.0 „може потенциално да разпредели по-голям капацитет и ресурси за разработка на неговата версия E3 2.0 в ущърб на по-нататъшното развитие на платформата E3 1.2 .”

Оттогава Cariad каза, че ще спре да разработва паралелно софтуер, тъй като се стреми да преодолее минали проблеми. „Ние вече не насърчаваме тази диференциация. Сега се опитваме да намерим синергията [между 1.1, 1.2 и 2.0]“, каза Дирк Хилгенберг, главен изпълнителен директор на Cariad, пред журналисти на технологичното изложение CES в Лас Вегас през януари.

Blume каза, че елементи от софтуера 1.2 ще бъдат пренесени в бъдещи групови надстройки на софтуера. „Важно е да споменем определени компоненти, които ще бъдат включени в стандартизираната софтуерна архитектура на групата. Това помага за икономии от мащаба“, каза той на медийна конференция на VW Group във вторник.

Софтуер 2.0 трябваше да бъде пуснат през 2025 г. за платформата SSP, която е проектирана да пасва на всички следващи електрически превозни средства на VW Group, включително флагмана на VW Trinity, но проектът беше отложен под ръководството на Blume, без да е определена нова дата.