Марката VW увеличи целите си за продажби на електрически автомобили в Европа и Северна Америка. В Европа до 80 процента от автомобилите, продавани от VW, трябва да бъдат BEV до 2030 г. вместо предварително планираните 70 процента; в Северна Америка дотогава се планира дял на BEV от 55 процента – вместо предишните 50 процента.

Предишните цели датират от март 2021 г. и бяха представени като част от стратегията „УСКОРЯВАНЕ“ от тогавашния бранд мениджър на VW Ралф Брандщетер. Дотогава марката от Волфсбург е планирала само 35 процента електрически автомобили в Европа до 2030 г. Както е известно, Брандщетер оттогава стана член на борда на директорите за Китай, а Херберт Дис вече не е главен изпълнителен директор на групата.

Вместо това бившият шеф на Skoda ,Томас Шефер сега отговаря за марката, докато главният изпълнителен директор на Porsche – Оливър Блуме пое управлението на групата. На първата си годишна пресконференция като шеф на марката VW ,Шефер не само представи оперативна печалба от 2,6 милиарда евро с оперативна възвръщаемост от 3,6 процента, но и ускорените планове за електрификация.

За да гарантира, че осем от десет нови Volkswagen-а са електрически с батерии до 2030 г., марката от Волфсбург иска да пусне десет нови модела BEV до 2026 г. В съобщението Volkswagen цитира ревизираните ID.3, ID.3 GTX, I.D. Buzz с дълго междуосие или ID.7 – и разбира се ID.2. Следователно не всичките десет модела са фундаментално нови; включени са и варианти на добре познати модели. По-рано Шефер вече беше говорил за възможен компактен SUV с размер на Tiguan, който вече беше наречен ID.3 X – и ще се произвежда във Волфсбург от 2026 г. Тъй като вече имаше спекулации за ID. Вече се спекулира с Buzz GTX и GTX версия на ID.7 също изглежда очевидна, това вече ще бъдат осем от десет премиери. Вариант на ID.7 като електрическо комби може да бъде номер девет, GTX версия на този номер десет. Това обаче няма да остави място за малък електрически SUV в стил T-Cross до 2026 г. или евентуален ID.2 X.

Въпреки че това все още са спекулации, сигурно е, че заводът в Емден ще бъде напълно преобразуван за електрически автомобили през лятото със старта на производството на ID.7, докато Passat ще се произвежда в Източна Европа в бъдеще. Първите екземпляри на ревизирания ID.3 също ще слязат от производствената линия в главния завод във Волфсбург от есента нататък, а заводите в Цвикау и Дрезден вече са известни, че са напълно преустроени за електрически автомобили.

„През изминалата година успешно насочихме Volkswagen през трудни оперативни води, като в същото време си направихме домашното на стратегическо ниво“, каза Шефер. „Компанията е добре позиционирана за десетилетието на трансформация и ние прилагаме нашата стратегия бързо и последователно.“

Между другото, VW планира значително увеличение на доставките на изцяло електрически автомобили през 2023 г. – през 2022 г. е имало 330 000 електрически коли. „Ние сме предпазливи оптимисти, че ситуацията с доставките ще се стабилизира в течение на годината и работим решително върху нашата позиция по отношение на разходите“, казва финансовият директор на марката Патрик Андреас Майер.