VW разкри ново поколение задвижващи модули за модулния комплект за електрически сгради MEB. Задвижването на задната ос APP550 се състои от напълно новоразработен силов агрегат – който трябва да предлага повече мощност с подобрена ефективност в същото време.
Внимателните читатели вече са запознати с APP550: Този задвижващ агрегат се произвежда от VW Group Components в Касел от средата на март. Оттогава са известни и ключовите данни – задвижващият агрегат трябва да доставя до 210 kW и едноименните 550 Nm въртящ момент. Както е известно, вариантът на двигателя, използван в повечето модели MEB досега, е с мощност от 150 kW и 310 Nm. Когато VW публикува снимки от последните тестове на ID.7 преди световната му премиера в началото на април, ефективността на новата система за електрическо задвижване беше подчертана преди всичко.
Сега компанията от Волфсбург разкри още няколко подробности. Остава познатият дизайн с импулсен инвертор, интегриран в корпуса на двигателя, ротора, статора, охлаждащата риза, скоростната кутия и корпуса на скоростната кутия. Всички компоненти обаче са доразвити. APP550 постига високия въртящ момент на електрическото задвижване чрез подобрен статор с голям ефективен брой намотки и по-голямо напречно сечение на проводника – в същото време тънките и оптимизирани пакети от ламинирани плочи трябва да увеличат ефективността.
Роторът е оборудван като аналог с по-силен постоянен магнит с по-висок капацитет. Задвижването е подсилено, за да се справи с произтичащия въртящ момент. За подобряване на производителността и ефективността импулсният инвертор (или инвертор) също е адаптиран – според VW с оглед „осигуряване на високи фазови токове“.