Китайският електронен гигант създаде първия си (ужасяващо бърз и на разумна цена) автомобил
По-известна с производството на смартфони, китайската марка Xiaomi направи това, което Apple не можа . Той е построил първата си електрическа кола и очевидно е поддържал цената до 55 000 лв.
„Трудно е да се направи кола, но е готино да успееш в това“, каза основателят на компанията Лей Джун. Ооо, мяу.
Xiaomi SU7 е просторен изцяло електрически салон. Дълъг почти пет метра, широк е 1,96 м и висок над 1,4 м. Не изглежда зле обаче, нали? Той има 19-инчови джанти като стандарт (до 21-инча за по-спортни варианти) и се предлага в девет екстериорни цвята. Ще излъжем, ако кажем, че не можем да видим сериозни намеци за Porsche Taycan, имайте предвид .
Има три различни спецификации: SU7, SU7 Pro и SU7 Max. Базовият модел очевидно управлява 600км обхват (по оптимистичния китайски цикъл CLTC) от 73,6kWh батерия. И казваме „база“, но той все още получава 268 к.с. и 295 lb ft въртящ момент. Не е зле. Средното дете Pro предлага почти 830км пробег с 94,3kWh батерия и същия двигател с един двигател.
На стартовото събитие Xiaomi каза, че по-дългите обхвати са постигнати чрез работа за намаляване на коефициента на съпротивление и чрез преминаване към специфични за EV гуми от партньорите на марката Michelin, Pirelli и Bridgestone.
И тогава има „производителен звяр“ на Xiaomi. Думите на Джун, не нашите, въпреки че виждаме какво има предвид…
SU7 Max има мощна батерия от 101kWh и 800V система. Той е в състояние да измине 800км с едно зареждане и използва двойни двигатели за AWD и 664 к.с. Разбира се, има различни режими на задвижване, включително режим на дрифт, който прехвърля мощността към задните колела и изключва контрола на сцеплението. Когато не се движи настрани, той ще покрие 0-100 км в час за много бързи и много прецизни 2,78 секунди.
Xiaomi твърди, че има SU7 заключен в свързан свят, който разбира по-добре от повечето утвърдени производители на автомобили, включително Porsche и Tesla. Функциите за подпомагане на водача са широки и широкообхватни. Всички модели получават бутон Boost – осигуряващ допълнителна мощност за 20 секунди – плюс Launch Control и бутон „Autopilot“ на волана.
Съобщава се, че „интелигентните системи за шофиране“ на марката Pilot Pro и Pilot Max (които добавят LiDar към „само визуалната“ настройка на Pro) са покрили над 10 милиона километра тестване.
Вътре SU7 е доста луксозен, с торбички с пространство отпред и отзад, подсилено от тройно остъклен панорамен покрив. Марката може да покаже своята електроника и софтуерно ноу-хау и в кабината. Има вградени докинг станции за мобилни телефони (от двете страни на таблото, така че има ясни планове SU7 да бъде както с ляв, така и с десен волан), плъгин за GoPro, един за видеорегистратор, няколко точки за безжично зареждане и допълнителни таблети Xiaomi за пътниците отзад.
Всичко казано дотук, Xiaomi е запазила някои действителни разпределителни уреди и ако искате повече, има опционална магнитна лента с подходящи бутони за климатизация, която може да бъде закупена и преоборудвана. По дяволите, има дори малко устройство, което се закача отгоре, за да даде на дигиталния асистент, Showei, емоции. Други възможности? 4,6-литров интелигентен хладилник и микрофони за караоке. Да, сериозно.